خرید پنجره دوجداره

خرید پنجره دوجداره عمدتا این سوال را در ذهن ایجاد میکند که چه پنجره ای برای کار من مناسب است؟

برای پاسخ به این سوال شما در ابتدا بایستی یکسری نیازها رو از بابت خرید پنجره دوجداره تعریف کنید ، تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید . به این دلیل که موارد بسیار زیادی در انتخاب اجزای یک پنجره وجود دارد . که استفاده درست از هرکدام بادرنظر گرفتن بودجه و هزینه آن میزان رضایتمندی خریدار را بالا ببرد. البته که برای هر پروژه و خریدی نیاز به کارشناس باتجربه و مشاوره تخصصی همان پروژه است . ولی می توان به یکسری موارد عمومی و کاربردی در خرید پنجره اصطلاحا دوجداره اشاره کرد.

خرید پنجره دوجداره - آواشید

 خرید پنجره دوجداره upvc

کاهش آلودگی صوتی پنجره :

یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب و خرید پنجره دوجداره upvc یا آلومینیومی ، ایجاد آرامش داخل ساختمان از آلودگی صوتی فضای بیرونی است. یک عامل بسیار تاثیرگذار که درصورت ادامه طولانی مدت ، باعث ایجاد بیماری های مختلفی از قبیل: استرس، اختلالات عصبی ،فشار خون و غیره می شود.

ولی عنوان کلی دوجداره بودن برای رفع این نیاز کافی نیست . و بر اساس موقعیت پنجره، کاربری مکان و میزان آلودگی صوتی محیط بیرونی بایستی نوع پنجره و شیشه را تعیین کرد. تغییر در ترکیب شیشه کاملا بستگی به شرایط دارد . ولی ذکر چند نکته اساسی در انتخاب شیشه جهت کاهش آلودگی صوتی ضروری است :

  1. پایه استاندارد شیشه از لحاظ کاهش صوت شیشه دوجداره ۶و۴ است ، که تفاوت قابل توجهی با شیشه هایی دارد که ضخامت یکسان دارند مثل ۶و۶ یا ۴و۴.
  2. شیشه های سه جداره برخلاف اذهان عمومی عایق صوت کمتر یا در نهایت مساوی با شیشه دوجداره ۶و۴ هستند . و درصورت قرارگرفتن در مکان پرسروصدا بایستی کارشناس حضوری بررسی کند.
  3.  گاز آرگون بین دوجدار شیشه هیچ تاثیری در عایق بندی صوتی نداشته و فقط تاثیری حدود ۵٪ در عایق حرارتی شیشه دارد.
  4. باتوجه به کیپ شدن بیشتر یراق دوحالته انتخاب این نوع بازشو گزینه مناسبتری برای عایق بندی صوتی است. در پنجره های کشویی ساده این عایق بندی کمتر است.
  5. برای حفظ درزبندی بهتر و عدم ورود صدا از اطراف لنگه بازشو استفاده از پنجره ای که لاستیک جنس Epdm دارد توصیه می شود.
  6. جهت حفظ درزبندی اطراف قاب به مرور زمان و جلوگیری از نشت صدا حتما از فوم پلی اورتان در اطراف قاب استفاده شود.

عدم ورود گرد و خاک از پنجره :

برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل منزل از طریق پنجره بایستی هنگام خرید پنجره دوجداره این موارد رو رعایت کرد :

  1.  استفاده از لاستیک Epdm جهت درزبندی بازشو
  2.  استفاده از یراق آلات متناسب با ابعاد بازشو مخصوصا در بازشوهای درب و تک حالته که برای عرض بالا بهتر است استفاده نشوند.
  3.  درزبندی مناسب اطراف قاب

عایق بندی حرارتی پنجره :

عایق بندی حرارتی به دو عامل پروفیل و شیشه در پنجره و اقلیم مکانی مربوط می شود. بصورت کلی برای مناطق با اقلیم سردسیر بهتر است . از پروفیل های upvc با تعداد محفظه بالا ( مثل ۵ کانال ) و در آلومینیوم با نوار پلی آمید پهن تر استفاده شود.

البته برای انتخاب شیشه هم باتوجه به ضریب انتقال حرارت پایینتر شیشه سه جداره و یا low-e گزینه مناسبتری است. برای مناطق با اقلیم گرمسیر انتخاب شیشه رفلکس و یا شیشه sunenergy شرایط دمایی مناسبتری در داخل ایجاد می نماید.

برای مناطق معتدل که آب و هوای مناسبی داشته و نیاز به تسریع در تبادل هوای بیرون و داخل است بازشوهای کشویی و مشابه آن توصیه می شود.

رنگ پنجره :

 رنگ بعنوان یک عامل موثر در زیبایی پنجره و ایجاد یک هارمونی با نمای بیرونی و داخلی ساختمان شناخته می شود.

شکل رنگ آمیزی در پنجره های upvc و آلومینیومی متفاوت است.

در پنجره های upvc به دو روش امکان رنگ وجود دارد :

  1.  استفاده از روکش های رنگی (لمینیت) که با یک دستگاه و چسب مخصوص قبل از ساخت پنجره بر روی شاخه های پروفیل upvc چسبانده می شود. روکش لمینیت مقاومت مناسبی در برابر شرایط جوی داشته و نظافت آسانتری نسبت به پروفیل سفید دارد.
  2. پاشش رنگ مخصوص upvc که دارای گستره وسیعی از طیف های رنگی بوده و انتخاب رو برای مشتری آسانتر خواهد کرد.البته این نکته لازم به ذکر است . که مقاومت رنگ مانند روکش لمینیت نبوده و از خش پذیری پایینتری برخوردار است. پس بهتر است هنگام خرید پنجره دوجداره برای انتخاب گزینه رنگ شرایط استفاده درنظر گرفته شود.

برای پنجره های آلومینیومی هم ۲ شکل رنگ آمیزی وجود دارد:

  1. رنگ آنادایز که ظاهری کاملا براق و صیقلی دارد
  2.  رنگ پودری که دامنه بیشتری از رنگ آمیزی را شامل می شود.

مقاومت آلومینیوم رنگی آنادایز یا پودری در برابر خش پذیری پایین است ، به همین دلیل در نگهداری پنجره های آلومینیومی بایستی دقت بیشتری کرد.

البته این نکته را باید یادآور شد که میزان جذب آلودگی و کثیفی در پنجره های آلومینیومی بسیار پایین بوده و زیبایی خود را حفظ می کند.

فاکتور دیگری که در رنگ پنجره تاثیر دارد رنگ شیشه است . که بر مبنای تناسب با رنگ نمای ساختمان  . و دربعضی موارد حفظ حریم شخصی در طول روز بصورت رنگی یا رفلکس رنگی  انتخاب می شود.

خرید پنجره دوجداره -upvc

نحوه باز و بسته شدن پنجره :

نحوه عملکرد بازشو ها بطور کامل در قسمت انواع بازشو توضیح داده شده . با توجه به اهمیت آن در هنگام خرید پنجره دوجداره به طور کلی و مختصر می توان بدین شکل تقسیم بندی کرد :

  • بازشوی تک حالته : نیاز به یک بازشو با عرض کوچک و هزینه پایین
  • بازشوی دوحالته : نیاز به عایق بندی بالا، امکان ایجاد تهویه، قیمت متوسط
  • بازشوی کشویی ساده :  نیاز به سرعت در تبادل هوا، عدم ایجاد مزاحمت برای پرده و اثاثیه، عدم سر وصدای زیاد محیط بیرون
  • بازشوی درب سوییچی :  نیاز به دسترسی دوطرفه دستگیره و قفل کردن از دوطرف
  • بازشوی فولکس واگنی : نیاز به عایق بندی بیشتر، عدم مزاحمت برای پرده و اثاثیه هنگام بازشدن، لنگه بازشوی عریض
  • بازشوی فرانسوی : نیاز به تهویه هوای بیشتر، ایجاد فضای بزرگتر جهت عبور نفر یا اشیاء، عایق بندی مناسب، نظافت آسان شیشه ها، تقارن بصری
  • بازشوی کشویی لیفت :  نیاز به تهویه هوای بیشتر، لنگه بازشوی عریض و ارتفاع زیاد، دید وسیع شیشه ، سهولت در استفاده
  • بازشوی آکاردئونی : نیاز به تهویه هوای بیشتر ، ایجاد فضای بسیار وسیع بین دو قسمت جهت عبور افراد یا شیء
  •  بازشوی بالا بازشو :  نیاز به تهویه هوای مختصر

نکات مهم هنگاه خرید پنجره دوجداره  :

  1. در مکانهایی که نور طبیعی اهمیت بالایی دارد شیشه های رنگی از میزان ورود نور مرئی می کاهند.  البته درصد ورود نور در رنگ های مختلف شیشه متفاوت است.
  2.  درصورت انتخاب شیشه های رنگی و رفلکس اگر پس از مدتی شیشه ای شکسته و مجددا سفارش داده شود . احتمال تغییر رنگ اندکی در سفارش جدید وجود دارد.
  3.  شیشه های رفلکس که درطول روز بصورت آینه ای عمل می کنند ، در زمان تاریکی فضای بیرون کاملا برعکس عمل کرده ، و حریم داخلی از بین خواهد رفت که بایستی از پوشش پرده استفاده کرد.

از طریق ارتباط مستقیم با شماره تماس های مندرج در سایت  و یا واتس اپ از مشاوره و راهنمایی همکاران استفاده نمائید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید