کابین دوش شیشه ای حمام

کابین دوش شیشه ای و دیوایدر (جداکننده) دوش حمام سکوریت و لمینت از مدرن ترین کاربرد های شیشه در طراحی و معماری داخلی ساختمان های مسکونی، ویلا و هتل ها می‌باشند. کابین های شیشه ای فضای حمام و سرویس بهداشتی شما را زیبا و مدرن تر می‌کنند و به منظور تقسیم بندی و جداسازی دوش از سرویس بهداشتی و آینه نصب می‌شوند تا از خیس شدن آنها جلوگیری کنند. جداکننده دوش شیشه ای نیز مانند سایر سازه های آواشید ( نرده شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، درب شیشه ای، پله شیشه ای و…) بسیار مقاوم است و به علت استفاده از یراق آلات آلومینومی و استیل و شیشه های سکوریت و لمینت کاملا ضد آب بوده و مناسب استفاده در محیط های مرطوب می‌باشد.

کابین دوش شیشه ای حمام

مبحث دکوراسیون داخلی همیشه جذاب بوده و سازندگان به این امر توجه زیادی دارند. در معماری مدرن سبک ساخت و ساز و مصالح استفاده شده بسیار مهم است. در سطوح بالای اجتماع علاوه بر امکانات، لاکچری بودن حرف اول را می زند. در یک خانه مدرن، سرویس بهداشتی و آشپزخانه می تواند خیلی جذاب طراحی شود؛ تا لذت زندگی کردن یا حتی ماندن در خانه را بیشتر کند. با به کار بردن لوازم و امکانات زیبا و لوکس می توانید خانه یا هتل خود را جذابتر کنید و از آن لذت بیشتری ببرید. برای افزایش جذابیت و استفاده از فضای خانه کابین دوش های شیشه ای یک گزینه بسیار مناسب است. زمانی که می خواهید فضای حمام بزرگتر و پرنور تر و روشن تر باشد کابین دوش شیشه ای حمام می تواند این امکان را برای شما فراهم کند.

بیشتر بدانید : هندریل شیشه ای یا نرده ای شیشه ای چیست ؟

انواع کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه‌ای دارای انواع مختلفی می‌باشد و بر اساس سبک زندگی افراد و یا نظر کارفرما و طراح پروژه طراحی و تولید می شود. از جمله انواع کابین دوش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کابین دور دوش شیشه ای

 در این مدل یک شیشه ثابت مانند به صورت کامل دور دوش قرار میگیرد تا از خیس شدن دیگر قسمت های حمام و سرویس یهداشتی جلوگیری کند. امکان نصب درب بر روی این کابین ها وجود دارد، همچنین میتوان بدون درب و ازاد نیز نصب کرد که در ادامه به بررسی کامل هر یک از این مدل ها می‌پردازیم.

کابین دوش حمام با درب بازشو یا لولایی

این نوع از کابین دوش ها از یک قسمت شیشه ثابت و یک قسمت متحرک (که به عنوان درب از آن استفاده می‌شود) تشکیل می‌شود. درب های شیشه ای استفاده شده در این نوع کابین دوش به صورت لولایی یا تاشو می‌باشند و بیشتر مناسب برای حمام های بزرگ می‌باشد که فضای کافی جهت باز و بسته کردن درب را داشته باشد. درب های لولایی شیشه ای نصب شده برروی کابین دوش ها معمولا به صورت فریم لس می‌باشد، اما با توجه به پروژه و نظر کارفرما امکان نصب انواع دیگر درب ها و عایق نمودن آنها نیز وجود دارد.

کابین دوش حمام با درب شیشه ای ریلی

این مدل از کابین ها نیز مانند کابین دوش های بازشو از یک قسمت با شیشه ثابت و یک درب شیشه ای متحرک تشکیل شده است، به علت استفاده از درب های ریلی، این کابین دوش ها بهترین گزینه برای حمام یا سرویس بهداشتی های کوچکتر هستند که فضای کافی جهت نصب درب تاشو یا لولایی برروی کابین ها وجود ندارد زیرا این درب ها به فضای اضافی جهت باز و بسته کردن درب ها نیاز ندارند و به راحتی بر روی دیواره ثابت کابین حرکت می‌کند.

کابین دوش فریم دار یا فریم لس

امکان نصب یراق آلات و پروفیل های کابین دوش ها به صورت توکار و یا روکار وجود دارد. این دو پارتیشن تفاوت زیادی از نظر مقاومت با یکدیگر ندارند و بیشتر از لحاظ ظاهری تفاوت هایی دارند. نصب هریک از مدل ها به نظر کارفرما و زیر سازی های هر پروژه بستگی دارد.

 کابین دوش شیشه ای بدون درب و آزاد

این نوع از کابین ها یکی از راحت ترین انواع کابین دوش می‌باشد. استفاده از این کابین برای حمام هایی که فضای کافی ندارند مناسب است، چرا که درهای متحرک در اینجا استفاده نمی شود. این نوع کابین، فضای وسیع و تحرک را فراهم می کند و روی سطح زمین قرار می گیرد و هیچ مانعی سر راهتان نیست.

کابین دوش شیشه ای - حمام

تا حالا پیش آمده که بخواهید حمام را در گوشه خانه بسازید ولی نتوانید؟ این دوش مخصوص قرار گیری و نصب در گوشه ی فضای منزل است و به کمک شما آمده است. این کابین دوش اجازه می دهد که کنج خانه به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد و کاملا به حمام شما متصل شود. دور دوش شیشه ای در انواع مختلف در یک تکه و دو تکه و بدون نیاز به چارچوب شیشه طراحی شده است. با سیستم دور دوش شیشه ای یک حمام کوچک و بی نظیر می توانید داشته باشید.

کابین دوش بدون سقف

این مدل یکی از متداول ترین انواع کابین دوش می‌باشد، زیرا به علت وجود شیشه ثابت و درب متحرک از خیس شدن سرویس بهداشتی جلو گیری میکند و بخار داخل آن جمع نمی‌شود.

کابین دوش همراه با سقف

کابین های شیشه ای معمولا بدون سقف نصب می‌شوند اما امکان نصب سقف نیز برروی آنها امکان پذیر می‌باشد. این مدل از کابین دوش شیشه ای مانند یک اتاق اطراف دوش قرار میگیرد، به علت نصب شیشه به عنوان سقف بر روی کابین ها بخار زیادی در داخل اتاق شیشه ای جمع می‌شود و استفاده از آن ها متداول نمی‌باشد اما برای جلوگیری از جمع شدن بخار مانند تصویر زیر میتوان قسمتی از شیشه را برش داد تا از جمع شدن زیاد بخار در کابین دوش جلوگیری شود.

دیوایدر دوش شیشه ای حمام

این نوع از کابین ها به دیوایدر معروف هستند زیرا بدون سقف و درب های متحرک هستند و فقط به صورت یک قطعه شیشه ثابت و به عنوان جدا کننده دوش و آینه یا سرویس بهداشتی نصب می‌شوند تا از خیس شدن آنها جلوگیری کنند. امکان استفاده از یراق آلات مختلف مانند پروفیل های آلومینیومی کابین دوش و یا بست های استیل جهت اتصال شیشه به دیوار و کف وجود دارد.

کابین دوش شیشه ای حمام - آواشید
مزایا و ویژگی های کابین دوش شیشه ای

همه ما معمولا صبح را با یک حمام شروع می کنیم و شب را با حمامی آرامش بخش به پایان می رسانیم. در هنگام انتخاب دوش، به گزینه هایی همچون طراحی، راحتی و امنیت باید دقت کنیم. بسیاری از حمام ها هنوز هم پرده های دوش دارند. اینها نه تنها دیگرکارایی ندارد، بلکه حتی بهداشتی هم نیستند. به علت فضای آزاد و بازی کردن پرده ، پرده ها به بدن برخورد می کند و کمی آزار دهنده است. یک ظاهر زیبا و بسیار ظریف در کابین دوش شیشه ای پنهان شده است. در اینجا شما نه تنها در هنگام دوش گرفتن آزادی بیشتری دارید بلکه از حمام کردن لذت می برید.

• شیشه کابین حمام شیشه ای از جنس سکوریت است. شیشه سکوریت حمام، مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و به راحتی شکسته نمی‌شود.
• با نصب حمام شیشه ای، دیگر آب به سایر بخش‌های حمام نفوذ نمی‌کند. این موضوع برای خانه‌هایی که حمام و سرویس بهداشتی آن‌ها کنار هم است، مزیت بزرگی محسوب ‌می‌شود.
• نصب حمام شیشه ای بسیار ساده است و به زیر ساخت خاصی نیاز ندارد و از همین رو شما می توانید با هر شرایطی یک کابین دوش شیشه ایی در خانه خود نصب کنید.
• از نفوذ بخار و رطوبت به فضاهای دیگر جلوگیری می کند.
• فضای داخلی حمام و سرویس تمیز می ماند.
• داخل حمام جرم و شوره کمتری ایجاد می شود.
• تفکیک فضای حمام از سایر بخش‌ها
اشاره کرد.

کابین های دوش در انواع مختلف تولید می شود. و به علت تنوع در نوع چارچوب، نوع قرار گیری کابین در حمام، ضخامت شیشه، نوع و سبک درب حمام این کابین و دیوایدر های دوش نیز می توانند به شکل دلخواه و کاملا سفارشی تهیه شوند. این کابین ها می تواند ترکیبی از شیشه و برش لیزری باشد.

شیشه های استفاده شده در کابین و دیوایدر دوش شیشه ای

شیشه های به کار رفته در انواع کابین دوش ها از شیشه های سکوریت 8 یا 10 میلی متری می‌باشند ، اما امکان استفاده از شیشه های سکوریت لمینت 2 لایه 4 یا 5 میلی متری با توجه به نظر کار فرما نیز وجود دارد. همچنین امکان استفاده از انواع شیشه مانند رنگی، مات، رفلکس، هوشمند و… با ضخامت های ذکر شده نیز وجود دارد.

شیشه های سکوریت و سکوریت لمینت مناسب ترین گزینه برای استفاده در ساختمان می‌باشند زیرا شیشه های سکوریت مقاومت بالاتری نسبت به شیشه های معمولی دارند و به راحتی نمیشکنند و در صورت شکستن به قطعات ریز و گرد تبدیل می‌شوند در صورتی که شیشه های معمولی به راحتی شکسته و به تکه های بزرگ و تیز تبدیل می‌شود، شیشه های سکورت لمینت از تمام شیشه ها مقاوم تر هستند زیرا از دو لایه شیشه سکوریت که توسط طلق PVB به یکدیگر متصل شده اند ساخته می‌شوند، این شیشه ها به راحتی نمیشکنند و در صورت شکست به علت وجود طلق های PVB تکه های شیشه فرو نمیریزند و به طلق میچسبند.