پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای اداری هیچ اتصالی به سقف ندارند و فقط به زمین و دیوار متصل می‌شوند. پروفیل های کف این نوع از پارتیشن های اداری نیز به صورت روکار و توکار با توجه به نظر کارفرما قابل نصب می‌باشند.

پارتیشن شیشه ای - اداری

از پارتیشن های شیشه ای جهت بخش بندی فضاهای اداری به منظور ایجاد حریم خصوصی برای افراد استفاده می‌شود. (امکان استفاده در منازل مسکونی و ویلا ها نیز وجود دارد.) ارتفاع پارتیشن های به ارتفاع سقف و زیر سازی های دیوار ها و کف بستگی دارد و در هر پروژه متفاوت می‌باشد.

پروفیل های استفاده شده در پارتیشن های تک جداره از جنس آلومینیوم می‌باشد که مقاومت بالایی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی دارند و شیشه های استفاده شده در این نوع پارتیشن ها، شیشه های سکوریت 10 میلی متری می‌باشد که بسیار مقاوم می‌باشند و به راحتی شکسته نمی‌شوند. همچنین امکان استفاده از شیشه های لمینت با توجه به نظر کارفرما نیز وجود دارد که مقاومت پارتیشن را تا چندین برابر بیشتر کنند.

امکان نصب انواع مختلف درب ها مانند درب شیشه ای (لولایی و ریلی )، چوبی و…

امکان نصب انواع مختلف شیشه مانند شیشه های رنگی یا بک پینت، هوشمند، مات یا ساتینا.

طیف های مختلف رنگ های آنادایز در پروفیل های آلومینیومی پارتیشن های شیشه ای به شما این امکان را می دهد که به راحتی رنگ پروفیل خود را انتخاب نمایید و با بالاترین کیفیت پروفیل اختصاصی خود را داشته باشید.

انواع پارتیشن های شیشه ای اداری

سیستم اختصاصی پارتیشن های اداری خود ایستا یک سیستم مادولار با قبلیت جدا کردن اجزا و نصب مجدد می‌باشد و با توجه طراحی معماران و کارفرمایان محترم همچنین ایجاد هارمونی با فضا  امکان استفاده از پروفیل این محصول در رنگ های متنوع و همچنین با توجه به کاربری مورد نظر امکان ایجاد پانل های محدود کننده ی دید در فضای بین دو شیشه فراهم گردیده است.

پروفیل های اتصال به کف پارتیشین به دو صورت روکار و توکار و با توجه به نظر کارفرما و زیر سازی های لازم قابل اجرا و نصب می‌باشد. در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم:

پارتیشن اداری روکار

در این مدل پروفیل ها به صورت روکار بر روی کف زمین نصب می‌شوند. این پروفیل ها جهت نصب شیشه های فیکس و ثابت روکار با مقاطع بزرگ می باشد تا امنیت و مقاومت را در مدل زیاد کند، انتخاب نوع پروفیل توسط طراح یا معمار محترم و متناسب با نیاز پروژه با توجه به مشخصات پارتیشن طراحی شده صورت می پذیرد. از پروفیل ها هم به عنوان پروفیل پارتیشن توکار و همچنین رو کار می توان استفاده نمود. و همچنین به طراح توانایی انتخاب قرار گرفتن شیشه در آکس و یا کناره های پروفیل را میدهد.

پارتیشن اداری توکار

نوع دیگری از این سیستم،پارتیشن های توکار می باشند. در این روش پروفیل مطابق تصویر کاملا در تراز کف قرار گرفته و همچنین نیازمند پیش بینی و تعبیه ی جزئیات مربوط به پروفیل های این نوع از پارتیشن در فاز دو و تهیه نقشه های فنی کف سازی می باشد. تا در نتیجه ی آن یک پارتیشن تک جداره ی تو کار (یا دفنی) با حداقل دید بصری از نمای یراق الات و اتصالات اجرا گردد. تمامی قطعات نگه دارنده اصلی در سقف و کف پروژه پنهان می گردد.

محاسبه قیمت پارتیشن اداری شیشه ای 
پارتیشن شیشه ای تک جداره اداری و داخلی( فریملس و فریم دار )

پارتیشن های شیشه ای تک جداره ابزاری برای جدا کردن فضاها در محیط های اداری و مسکونی می‌باشد که به صورت فریم دار و فریم لس قابل اجرا می‌باشند. استفاده از این پارتیشن ها باعث می‌شود بدون اینکه مانع دید افراد بشود حریم خصوصیاشن حفظ شده و تا حدودی مانع عبور صدا شود و همچنین نور در تمامی فضای داخلی انتقال یابد. این مدل را به صورت ریلی و تاشو نیز میتوان نصب نمود، پارتیشن ریلی و تاشو(لولایی) از یک قسمت شیشه ثابت و یک قسمت شیشه متحرک (که به عنوان درب استفاده می‌شود) تشکیل می‌شود.

پروفیل های استفاده شده در پارتیشن های تک جداره از جنس آلومینیوم می‌باشد که مقاومت بالایی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی دارند و شیشه های استفاده شده در این نوع پارتیشن ها، شیشه های سکوریت 10 میلی متری می‌باشد که بسیار مقاوم می‌باشند و به راحتی شکسته نمی‌شوند. همچنین امکان استفاده از شیشه های لمینت با توجه به نظر کارفرما نیز وجود دارد که مقاومت پارتیشن را تا چندین برابر بیشتر کنند.

پارتیشن های تک جداره نسبت به پارتیشن های دو جداره ابعاد و ضخامت کمتری دارند و بسیار مناسب برای جدا سازی و تقسیم بندی فضاهای کوچک می‌باشند اما از نظر عایق بودن در برابر صوت و محدود کردن دید نسبت به پارتیشن های دوجداره عملکرد ضعیف تری دارند.

پارتیشن شیشه ای اداری - آواشید

مزایای استفاده از پارتیشن تک جداره

  • امکان نصب انواع مختلف درب ها مانند درب شیشه ای (لولایی و ریلی )، چوبی و…
  • امکان نصب انواع مختلف شیشه مانند شیشه های رنگی یا بک پینت، هوشمند، مات یا ساتینا.
  • طیف های مختلف رنگ های آنادایز در پروفیل های آلومینیومی پارتیشن هابه شما این امکان را می دهد که به راحتی رنگ پروفیل خود را انتخاب نمایید و با بالاترین کیفیت پروفیل اختصاصی خود را داشته باشید.
  • ایجاد حریم خصوصی برای افراد.
  • تا حدودی مانع عبور صدا می‌شود.
  • شفافیت و انتقال نور در محیط.
  • طیف رنگ آلومینیوم
انواع پارتیشن های تک جداره

سیستم اختصاصی پارتیشن های شیشه ای تک جداره آواشید یک سیستم مادولار می‌باشد. که امکان استفاده از پروفیل در رنگ های متنوع را با توجه به طراحی معماران و کارفرمایان محترم و همچنین ایجاد هارمونی با فضا، را فراهم کرده است. پارتیشن های مدولار با قابلیت جدا کردن اجزا و نصب مجدد طراحی شده اند. این نوع پارتیشن بدون نیاز به استفاده از ابزارهای خاص و مدت طولانی برای بازسازی، می توانند خیلی سریع تر از پارتیشن های سنتی جابجا و مجدد نصب شوند.

پارتیشن های شیشه ای تک جداره با روش های مختلف به عنوان پارتیشن های شیشه ای منزل و اداره قابل نصب و اجرا هستند. که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم، از انواع پارتیشن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارتیشن شیشه ای رنگی و مات
  • پارتیشن شیشه ای اداری open office
  • پارتیشن شیشه ای فریم لس یا توکار
  • پارتیشن شیشه ای فریم دار یا روکار
  • پارتیشن شیشه ای ریلی
  • پارتیشن شیشه ای رو کار

این پروفیل ها جهت نصب شیشه های فیکس و ثابت روکار شامل مقاطع بسیار ظریف و مینیمال تا پروفیل هایی با مقاطع بزرگ می باشد، انتخاب نوع پروفیل توسط طراح یا معمار محترم و متناسب با نیاز پروژه صورت می پذیرد و با توجه به مشخصات پارتیشن های شیشه‌ای تک جداره طراحی و نصب می‌شود.

نوع دیگری از این سیستم،پارتیشن های توکار می باشند. در این روش پروفیل مطابق تصویر کاملا در تراز کف قرار گرفته و همچنین نیازمند پیش بینی و تعبیه ی جزئیات مربوط به پروفیل های این نوع از پارتیشن در فاز دو و تهیه نقشه های فنی کف سازی می باشد. تا در نتیجه ی آن یک پارتیشن تک جداره ی تو کار (یا دفنی) با حداقل دید بصری از نمای یراق الات و اتصالات اجرا گردد. تمامی قطعات نگه دارنده اصلی در سقف و کف پروژه پنهان می گردد.

پارتیشن شیشه ای رنگی و مات (تکجداره و دوجداره)

پارتیشن های شیشه ای رنگی ، مات و طرح دار در واقع همان پارتیشن معمولی هستند، تنها تفاوت این نوع پارتیشن ها استفاده از شیشه رنگی و مات می‌باشد. با استفاده از شیشه های معمولی در پارتیشن ها دید کامل به تمام قسمت های محیط کار یا منزل خواهید داشت و جهت محدود نمودن دید میتوانید از پارتیشن های شیشه ای رنگی ، مات و یا طرح دار استفاده کنید. با استفاده از این نوع پارتیشن ها دید به صورت دائمی محدود می‌شود اما با استفاده از شیشه های هوشمند و یا نصب پرده های کرکره ای در بین پارتیشن های دوجداره میتوان دید را در زمان های دلخواه محدود کرد.

این نوع از پارتیشن علاوه بر جدا سازی و نظم بخشیدن به محیط اداری باعث زیبا سازی فضا شده و بر کارایی کارکنان نیز تأثیرگذار است. همچنین علاوه بر شیشه های رنگی می‌توانید با استفاده از پرینت دیجیتال بر روی شیشه‌ها نقش و طرح‌های دلخواه و زیبایی با توجه به سلیقه خود بکشید تا به ست شدن و ایجاد هماهنگی بهتر با رنگ و برند شما کمک کند و به دفتر کار شما هویت ببخشند. استفاده از پرینت دیجیتال در محیط‌های آفیس نیز برای حفظ حریم خصوصی در اتاق‌های مدیریت و کنفرانس نیز می‌تواند مناسب باشد.

پارتیشن های شیشه ایی در انواع پارتیشن فریم لس، پارتیشن دو جداره و پارتیشن با پنجره دوجداره میباشد که هر کدام مزایا و کاربرد خودشان را دارند. یکی از دغدغه های اصلی علاقه مندان به استفاده از پارتیشن های اداری، عایق صوتی پارتیشن می باشد. اصولاً در این نوع پارتیشن ها عایق صوتی خوبی وجود ندارد. پارتیشن های دو جداره شیشه ای به هیچ عنوان از نظر شکست صدای محیط اطراف تفاوتی با پارتیشن های تک جداره شیشه ای ندارند به این دلیل که هر دو پارتیشن در مقطع درب دارای شیشه تک جداره می باشند و همچنین شیشه آن از ساختار شیشه دوجداره استاندارد پیروی نمی کند و عموماً پارتیشن های دو جداره برای کاربری های دیگری مانند استفاده پرده و کرکره بین دوجداره مورد استفاده قرار می گیرند. اما پارتیشن با ساختار پنجره دوجداره در صورتیکه سقف و دیوارها عایق خوبی برای صدا باشند قادر خواهند بود مانع از انتقال صدا به خارج از محیط پارتیشن شوند.

پارتیشن شیشه ای- دوجداره

بدیهی است که استفاده هر چه بیشتر از پارتیشن های شیشه ایی در طراحی داخلی به دلیل مزایای این نوع از سازه ها می باشند که می توان موارد زیر اشاده کرد:

  • کمترین میزان اشغال فضا
  • امکان نظارت دقیق تر بر محیط کار
  • قابلیت اجرا آسان و در هر شرایط
  • امکان تغییر در دکوراسیون بدون خرابی
  • مقرون به صرفه
  • امکان تبدیل به فضای خصوصی در صورت نیاز برای جلسات و …
  • استفاده کامل از نور محیط
  • زیبایی منحصر به فرد و ایجاد فضای مینیمال و شیک برای طراحی فضای داخلی
  • تنوع در نوع یراق و لولا