پنجره دوجداره آلومینیومی

اگر در حوزه ساختمان مشغول به کار هستید و قصد انتخاب درب و پنجره دوجداره برای ساختمان خود را دارید. در این مطلب قصد داریم به بررسی کامل یکی از رایج ترین انواع در و پنجره یعنی درب و پنجره آلومینیومی بپردازیم.

  • آلومینیوم

آلومینیوم از رایج ترین متریال در ساخت پروفیل های درب و پنجره می باشد و از گذشته تا به امروز در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته است. آلومینیوم وزن سبکی دارد و در مقایسه با آهن برای تولید درب و پنجره مناسب تر می باشد. پنجره آلومینیومی دارای تنوع فریم، رنگ، یراق آلات و بازشو می باشند.

آلومینیوم فلزی نقره‌ای رنگ با جلای فلزی، نرم، سبک و دارای قابلیت شکل‌پذیری زیاد است. از ویژگی‌های مهم آلومینیوم، سبک وزنی و قابلیت عدم زنگ‌زدگی می‌باشد. پروفیل اکستروژن آلومینیوم به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین بخش مصارف آلومینیوم به حساب می آید.

بسیاری از ما، درب و پنجره‌های آلومینیومی قدیمی را به یاد داریم که اولین نسل از درب و پنجره‌های غیرآهنی بودند و عایق بهتری نسبت به پنجره‌های آهنی داشتند. به همین دلیل، پس از ورود به بازار، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

  • پروفیل آلومینیومی

از نظر لغوی، پروفیل به معنای ثابت بودن مقطع در طولی مشخص است. در دنیای فلزات و ساخت و ساز، پروفیل شامل انواع مختلفی است. اصلی‌ترین کاربرد پروفیل‌ها برای ساخت درب و پنجره‌های فلزی می‌باشد.

برای تولید پروفیل آلومینیوم، ابتدا ماده اولیه را که بیلت آلومینیومی نام دارد، تحت فشار بسیار بالا و درجه حرارت مناسب قرار می‌دهند. سپس آن را از میان قالب های مخصوصی حرکت می‌دهند.

به این ترتیب ماده اولیه تغییر شکل پیدا می‌کند و به اشکال مورد نظر درمی‌آید. به خاطر اعمال فرآیند حرارتی و فشار بالا روی فلز آلومینیوم، ماده اولیه کاملا تغییرشکل پیدا می‌کند و در نتیجه پروفیل آلومینیوم تولید می‌شود.

پروفیل‌های آلومینیومی، وقتی همراه با شیشه‌های دوجداره مورد استفاده قرار می‌گیرند، به صورت کامل عایق می‌شوند و دیگر سرما، گرما، گرد و غبار یا سر و صدا از آن‌ها نفوذ نمی‌کند.

پنجره دوجداره آلومینیومی - آواشید

 

 

  • پنجره دوجداره آلومینیومی چه انواعی دارند؟
  1. پنجره دو جداره آلومینیومی نرمال:
  2. پنجره دو جداره آلومینیومی ترمال بریک:

ترمال بریک به معنای شکست حرارتی است. جهت پایین آوردن ضریب انتقال حرارت در آلومینیوم، در این نوع پنجره پروفیل های آلومینیومی توسط نوارهای پلی آمید به هم متصل شده اند.

پنجره آلومینیومی امروزه در رده ی محبوب ترین در و پنجره هایی است که برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. دارای دو نوع ترمال بریک و نرمال هستند که به معرفی آن ها می پردازیم.

  • پروفیل پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک:

پروفیل‌های Thermal break (با شکست حرارتی) پروفیل‌هایی هستند که از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که به وسیله تیغه‌های پلی‌آمید به هم متصل می‌شوند، تشکیل شده‌اند.پلی‌آمید خواص مکانیکی خود را در حرارت‌های بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه uv حفظ می‌کند. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه‌های پلی‌آمید هستند. تیغه پلی آمید در پروفیل پنجره های آلومینیومی ترمال بریک مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر می‌شود. نتیجه استفاده از پروفیل ترمال بریک، جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس است.

  • پروفیل آلومینیومی نرمال:

پروفیل‌های نرمال، پروفیل‌های آلومینیومی با همه ویژگی‌های ذکر شده درباره آلومینیوم است که فاقد قطعات پلی‌آمید است و در مقایسه با نوع ترمال ویژگی‌های عایق بودن را کمتر داراست. همچنین استقامت کمتری در مقایسه با پروفیل‌های ترمال بریک دارند.

در و پنجره‌های آلومینیومی نرمال که یک سیستم بسیار پیشرفته آلومینیومی است در انواع قالب‌های اختصاصی با مقاطع ۴۰ و۶۰ و رنگ‌های بسیار متنوع ساخته و نصب ‌می‌گردد .از امتیازات برجسته سیستم‌های اختصاصی مقاومت آنها در برابر عوامل جوی ، باران و بادهای شدید و نداشتن لرزش است . آب بندی و هوابندی کامل و جمع‌نشدن آب درهنگام بارندگی و گردوغبار در لبه پنجره‌های آلومینیومی نرمال از ویژگی‌های این محصول می‌باشد و به آسانی و سریع می‌توان آنها را تمیز کرد .

  • پروفیل آلومینیومی ترمال بریک

پروفیل آلومینیومی ترمال بریک ماده عایقی است که در سمت خارجی چارچوب پنجره های آلومینیومی دوجداره قرار می گیرد. این مواد برای جلوگیری از جریان حرارتی که در مقاطع فلزی قاب ها اتفاق می افتد ضرورت داشته و پوشش حرارتی ساختمان را تشکیل می دهند. ماده ترمال بریک که مانع از هدایت حرارت می شود برای جدا کردن دو متریال یا دو سازه که دارای هدایت حرارتی بالایی هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

پنجره دوجداره ترمال بریک از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم سازی دنیا محسوب می شود که در آن یک عایق باعث شده است تا ارتباط آلومینیومی از سطح بیرونی با درونی قطع گردد. قابلیت دیگر این درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بر یک عایق بندی صددرصدی فضای درونی ساختمان است. لازم به ذکر است که پروفیل ترمال بریک آلومینیومی در عین زیبایی و ظرافت تمامی قابلیت های پنجره های یو پی وی سی را نیز دارا می باشد.

پنجره دوجداره آلومینیومی - ترمال بریک

  • پنجره دوجداره آلومینیومی نرمال

در زمان قدیم بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته است. برای ساخت این نوع درب و پنجره آلومینیومی از میلگرد استفاده می کردند تا بتوانند آنها را با یکدیگر متصل کنند. قابلیت نصب انواع شیشه ها دوجداره داشتند اما قاب پنجره از قابلیت عایق بندی مناسب برخوردار نبودند و باعث اتلاف انرژی می شوند.

درب و پنجره آلومینیومی ساده یا معمولی را با استفاده از پروفیل آلومینیومی اکسترود شده تولید و مونتاژ می کنند. پنجره های نرمال به نام دوجداره نیز معروف بودند اما در بررسی با استانداردهای پنجره و درب دوجداره، ویژگی های نوع معمولی مورد تایید قرار نگرفته و نام آن ها از دوجداره به آلومینیوم اختصاصی تغییر کرد.

از مزایای در و پنجره نرمال می توان به استحکام، تنوع در طرح و رنگ، قابلیت رنگ پذیری و ثبات در رنگ اشاره کرد.

سیستم های در و پنجره آلومینیومی نرمال از قسمت های اصلی و کلی زیر تشکیل می شوند:

  • پروفیل فریم یا چهار چوب
  • پروفیل لنگه
  • پروفیل سری
  • پروفیل زهوار
  • واشرهای epdm
  • یراق آلات
مزایای درب و پنجره  آلومینیومی نرمال یا معمولی:
  • پنجره آلومینیومی نرمال در برابر تابش خورشید مقاوم بوده و کمتر دچار تغییر رنگ یا به اصطلاح رنگ پریدگی می شود. این یکی از دلایل اصلی انتخاب این نوع پنجره است.
  • مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی بالا است و تا هنگامی که لایه ی محافظ روی آلومینیوم دچار خراش و… نشود و از بین نرود، دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شوند.
  • در صورت عدم نیاز و بعد از استفاده ی چند ساله، می توان با قیمت مناسب به فروش رساند چون قابلیت بازیافت دارد.
  • تنوع بالا در رنگ پذیری
معایب پنجره و درب آلومینیومی نرمال یا ساده
  • این پنجره ها برای مقاومت در برابر ضربه باید پانچ یا پرس شوند تا با کوچک ترین ضربه ای در کناره های آن ها شکاف ایجاد نشود. در غیر این صورت فشاری که وزن شیشه به آن وارد می کند باعث می شود گوشه های پنجره از حالت عادی خارج شوند.
  • این امکان وجود دارد که در صورت استفاده از شیشه هایی با ابعاد بزرگ یا لمینت هایی که وزن بالایی دارند، پنجره دچار خسارت و آسیب شود. برای این که چنین مشکلاتی بروز نکند بهتر است قبل از انتخاب پروفیل نرمال مطمئن شوید که امکان پرس شدن کناره ها یا قابلیت پانچ وجود داشته باشد.
  • پروفیل آلومینیومی نرمال نسبت به پنجره های آلومینیومی ترمال بریک عایق حرارتی کمتری دارد.

پنجره دوجداره آلومینیومی - نرمال بریک

درب و پنجره  آلومینیومی ترمال بریک

پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک نوعی پنجره عایق در برابر حرارت است که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ساخته شده است. ترمال بریک به معنای شکست حرارتی است و دلیل نام گذاری هم ساختار این نوع پنجره است. از آن جا که ضریب انتقال حرارت در آلومینیوم بالا است، در این نوع پنجره پروفیل های آلومینیومی توسط نوارهای پلی آمید به هم متصل شده اند. نوارهای پلی آمید از جنس الیاف شیشه متراکم هستند که قابلیت تحمل فشار و حرارت بالا را دارا بوده و با همین ویژگی عایق حرارتی ایجاد کرده و اتلاف انرژی را بسیار کم می کنند. بنابراین با این ساختار و استفاده از پنجره دوجداره شاهد عایقی دربرابر سرما، گرما، لرزش و صوت خواهید بود.

پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک با مزایایی که دارد نوع رایج پنجره ی انتخابی در ساختمان سازی است.

تفاوت پنجره های آلومینیومی با UPVC در چیست؟

آلومینیوم متریال قویتری در مقایسه با upvc است به این معنا که پنجره‌های آلومینیومی با ظاهر باریکتر می‌تواند با توجه به فریم‌های مختلف سطح بالایی از شیشه را تحمل می‌کند. به همین دلیل در ساختمان‌های تجاری و اداری بسیار محبوب است. همچنین برای پنجره‌های وسیع در خانه گزینه مناسبی است.

پنجره‌های آلومینیومی سازگار با محیط زیست هستند. به گونه‌ای قابل بازیافت هستند که آلومینیوم بازیافت شده بسیار با کیفیت است.

آلومینیوم انعطاف‌پذیری بیشتری در مقایسه با upvc داراست.

طیف رنگ‌های موجود در آلومینیوم شگفت‌انگیز است و امکان انتخاب را برای شما فراوان کرده است.

با توجه به آزمایش‌های متعددی که روی آلومینیوم انجام گرفته است این ماده مقاومت بسیار بالایی در شرایط خاص جوی داراست.

استقامت پنجره دوجداره آلومینیومی:

با توجه به استحکام کششی بیشتر قاب آلومینیومی، پنجره های آلومینیومی استقامت و قدرت بیشتری در تحمل بار و شرایط خاص آب و هوایی دارا هستند.

تنوع پروفیل و زیبایی در رنگ‌بندی:

قاب pvc  دارای دو قاب ۶ و ۷ سانتی‌متری است در حالیکه قاب آلومینیومی دارای تنوع قاب از ۴ تا ۱۵ سانتی‌متر است تنوع فریم‌ها در آلومینیوم بیشتر از upvc است و همچنین به دلیل آنادایز شدن پروفیل‌های آلومینیومی این پنجره‌ها از زیبایی بالایی برخوردار هستند.

تفاوت ابعاد بازشو:

با توجه به استحکام و سایزهای پروفیل آلومینیوم امکان ساخت پنجره‌هایی با ابعاد بزرگتر وجود دارد که باعث می‌شود ابعاد بازشو در پنجره‌های آلومینیوم تنوع بیشتری داشته باشد.

پنجره دوجداره آلومینیومی - پروفیل آلومینیومی

ویژگی‌های پنجره دوجداره آلومینیومی:
مقاومت:

فریم آلومینیومی مقاوم‌تر از فریم‌های ساخته شده از چوب‌های و یا آهن و upvc و همچنین ارزان‌تر است. و میزان انقباض و انبساط کمتری در مقایسه با متریال نام‌برده داراست. همچنین در مقابل تغییر رنگ و تابش آفتاب وبارش باران و آلودگی هوا و گرد و غبار مقاوم است و غیر قابل اشتعال است. پنجره دوجداره آلومینیومی از نظر مقاومت در برابر رطوبت، در و پنجره آلومینیومی قابل رقابت با فولاد ضد زنگ و یا فایبرگلاس است. در و پنجره‌های آلومینیومی عایق صوتی و حرارتی مناسبی هم محسوب می‌شوند. پنجره‌های آلومینیومی تا ۶۰ درصد در مقابل گرما و سرما عایق حرارتی هستند. همه این عوامل باعث می‌شود طول عمر پنجره‌های آلومینیومی افزایش پیدا کند و همین عوامل، تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی را با upvc به صرفه می‌کند.

اکثر فریم‌های آلومینیومی با پوششی از اکسید به فروش می‌رسند. این پوشش قادر به از بین بردن مشکل خوردگی و سوراخ شدن فریم می‌شود که موجب می‌شود فریم پروفیل نسبت به رطوبت، ایمن شود. لذا در و پنجره آلومینیومی انتخابی ایده‌آل برای درهای بیرونی است که باید در برابر شرایط آب و هوایی خارجی مقاومت کنند. همچنین چارچوب در‌های چوبی در مقابل رطوبت ایمن نیست و در فلزی نیز دچار خش و خوردگی می‌شود.

قدرت پنجره آلومینیومی:

با توجه به استحکام کششی بیشتر، قاب آلومینیومی نازک‌تر در مقایسه با دیگر فریم‌ها، درب محکم‌تری را فراهم می کند. وزن پنجره آلومینیومی یک سوم پنجره‌های آهنی است.همچنین نسبت وزن به استحکام استثنایی است.

نصب آسان پنجره آلومینیومی:

درب آلومینیومی بسیار سبک‌تر از فریم درهای معمولی است. سبک وزن بودن طبیعی این درها نصب آن را آسان‌تر می‌کند.

حفظ و نگهداری آسان:

نگهداری و حفاظت از در و پنجره آلومینیوم راحت است. چنین فریم‌هایی را می توان به طور مرتب با اسفنج مرطوب پاک کرد. معمولا نیازی به نقاشی‌های منظم و یا رنگ‌آمیزی برای حفظ ظاهر سطح آلومینیوم وجود ندارد.

زیبایی و تنوع رنگی:

در و پنجره‌ دوجداره آلومینیومی تنوع بسیار بالایی در رنگ‌آمیزی دارند همچنین در پنجره‌های آنادایز شده از زیبایی بالایی برخوردار هستند.

بیشتر بدانید : مزایا و معایب پنجره دوجداره آلومینیومی

قیمت در و پنجره آلومینیومی

عوامل مختلفی بر قیمت پنجره دوجداره تاثیردارند.  هر کدام از این فاکتور ها دارای چند گزینه برای انتخاب می باشند که می توان بسته به میزان بودجه خود ، فاکتور مورد نظر را برای خرید و نصب پنجره دوجداره انتخاب کرد. برخی از فاکتورهای موثر در قیمت پنجره دوجداره به شرح زیر می باشند:

  • محاسبه وزن آلومینیوم خالص مصرفی
  • قیمت پلی آمید
  • محاسبه هزینه تولید
  • هزینه رنگ و آنادایز
  • محاسبه قمیت یراق آلات
  • هزینه حمل و نقل و نصب پنجره
  • نوع شیشه
  • ابعاد دقیق
  • تعداد بازشو و یراق آلات
  • کیفیت تولید
  • دستگاه های مورد استفاده در ساخت
  • کیفیت جوش
  • شکل کاربردی پروفیل
  • سایر هزینه ها
چه عواملی در قیمت در و پنجره آلومینیومی تاثیر دارند؟‌

عوامل مختلفی بر قیمت درب و پنجره آلومینیومی تاثیردارند. برخی از فاکتورهای موثر در قیمت پنجره دوجداره شامل وزن آلومینیوم مصرفی، هزینه ساخت تولید و رنگ، محاسبه قمیت یراق آلات و شیشه، هزینه های نصب و حمل و نقل می باشد. در مقاله عوامل موثر بر قیمت ساخت در و پنجره آلومینیومی به تفصیل توضیح داده ایم.

برای بررسی زیباترین و جدیدترین مدل‌های درب و پنجره آلومینیومی آواشید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کارشناسان آواشید از هرگونه کمک و مشاوره به شما خشنود خواهند شد. پس با ما تماس بگیرید.

ما در شرکت پنجره دوجداره آواشید فعالیت خودمان را در حوزه ی تولید و اجرای انواع نماهای مدرن ساختمانی شروع کرده ایم.

شما عزیزان می توانید برای سفارش و خرید در و پنجره دوجداره آلومینیومی با کارشناسان آواشید تماس بگیرید.