توری پنجره دوجداره

توری پنجره دوجداره بعنوان یکی از ملزومات پنجره کاربرد موثری داشته و تقریبا در اکثر ساختمان های مسکونی استفاده می شود. با نصب توری در قسمت های بازشو علاوه بر تهویه مناسب و بهره بردن از هوای بیرون از ورود حشرات به داخل ساختمان جلوگیری می شود.

گروه مهندسی آواشید طراح و مجری انواع توری پلیسه، آکاردئونی و ثابت می باشد. این نوع توری ها بهترین انتخاب برای جلوگیری از ورود حشرات به منزل شما و تهویه هوای داخل منزل می‌باشد. این توری علاوه بر زیبایی بسیار محکم و مقاوم بوده و برای پنجره‌ها، درها و پاسیوها استفاده می‌شود. این توری ها داخل انواع پنجره های دوجداره Upvc نصب خواهند شد. همچنین استفاده از انواع توری پنجره نیز باعث شده آلودگی هایی مانند ذرات ریز گرو و غبار را فیلتر نماید و به جلوی نفوذ به داخل منزل شما را خواهد گرفت. دید شما بعد از نصب شدن توری از بین نخواهد رفت و دید خوبی به بیرون خواهید داشت.

 

توری پنجره دوجداره پلیسه ای

 

توری پنجره در انواع مختلفی در بازار وجود دارد:

  •  توری پنجره ثابت :

ساده ترین شکل توری پنجره بوده و مناسب بازشوهایی است که یک لنگه بوده و نیازی به نظافت پشت پنجره از داخل وجود ندارد.

  • توری پنجره ثابت کشویی :

همانند توری ثابت بوده و با ایجاد یک ریل در عرض بالا و پایین پنجره قاب توری داخل آن قرار گرفته و به چپ و راست حرکت می کند. این نوع توری اکثرا برای پنجره های آلومینیومی قدیمی استفاده می شده و درحال حاضر کاربرد زیادی ندارد. یکی از دلایل آن تاثیر منفی در دید بصری شیشه است.

  • توری پنجره رولینگ :

این مدل توری از یک قاب آلومینیومی، مش توری پلیمری و مکانیزم فنری جمع شونده تشکیل شده است. توری بصورت افقی یا عمودی باز و هنگام بسته شدن با فشار فنر جمع شده و در قاب آلومینیومی پنهان می شود. از مزایای آن نبود توری در دید شیشه هنگام بسته بودن بازشو و همچنین تمیزی طولانی مدت توری بدلیل محفوظ بودن در قاب آلومینیومی هنگام جمع بودن توری است. ولی این توری بعلت پایین بودن کیفیت فنر و سخت باز و بسته کردن تقاضای پایینی دارد.

  • توری پلیسه تک قاب :

این مدل توری نسل جدیدی از توری است که مش توری پلیمری بصورت زیگ زاگ یا اصطلاحا آکاردئونی داخل یک قاب آلومینیومی قرار گرفته و براحتی باز و بسته می شود. مزیت این توری نبود در دید مستقیم شیشه هنگام بسته بودن بازشو است که در قاب آلومینیومی کناری جمع میشود و درمعرض آلودگی های محیطی قرار نمیگیرد. مشکل اصلی این توری سخت بودن نظافت آن و یا درصورت آسیب به توری مشکل در تعمیر یا تعویض آن است که دلیل آن سختی باز و بسته کردن قاب توری از روی پنجره است.

  • توری پلیسه دوقاب :

جدیدترین و شاید کاملترین شکل توری در حال حاضر این مدل می باشد. توری پلیمری بصورت زیگ زاگ داخل یک قاب آلومینیومی قرار گرفته و این قاب مجددا داخل قاب آلومینیومی دوم کلیک می شود. از مزیت این شکل توری باز و بسته شدن آسان، نبود توری در دید مستقیم شیشه هنگام بسته بودن بازشو و محفوظ بودن توری از آلودگی های محیطی هنگام بسته بودن بعلت قرارگیری در قاب کناری است. ولی مزیت دیگری که این نوع توری را از سایرین متمایز می کند امکان بیرون آوردن و بستن مجدد آن است. این نیاز هنگام شستشوی توری یا درصورت آسیب به توری و تعمیر آن اهمیت پیدا می کند که بدون نیاز به ابزار خاصی میتوان اینکار را انجام داد.
نکته مهم در انتخاب توری پلیسه تک قاب و دوقاب که هم در کیفیت و هم در قیمت آن تاثیرگذار است ضخامت آلومینیوم مورد استفاده در قاب است که براحتی انحنا پیدا نکرده و خم نشود.

  • رنگ توری پنجره :

اکثر توری ها از مش سبز یا خاکستری ساخته می شود ولی قاب آلومینیومی دور این امکان را دارد که با رنگ پنجره ای که روی آن نصب می شود یکسان باشد. رنگ های سفید، مشکی، قهوه ای و طرح چوب جزو رنگ های پرمصرف در ساخت قاب توری ها می باشد. رنگ های دیگر مثل بژ یا نوک مدادی و غیره بصورت سفارشی قابل اجرا است.

توری پنجره دوجداره ثابت به دلیل ثابت بودنشان که پیچ می شوند به پنجره دوجداره Upvc شما  و نصب بروی پنجره بعدها قادر نخواهید بود که شیشه های بیرونی را نظافت کنید. اما در نظر داشته باشید که قیمت آن بسیار به صرفه تر می باشد ولی این عیب را خواهد داشت. قیمت مناسب این نوع توری باعث شده که استفاده از این توری ها رواج پیدا کند. اگر قصد هزینه بیشتر دارید میتوانید از توری های پلیسه نیز استفاده کنید این توری ها قابلیت جمع شدن توری به یک سمت را خواهند داشت.

هنگامی که قصد نظافت شیشه های بیرونی را دارید میتوانید توری را با استفاده از نخ کرد که داخل آن به کار رفته است به یک سمت جمع کرده و دسترسی به بیرون برای شما فراهم خواهد شد. توری های فرانسوی که قیمت آن از این دو نوع توری نیز بالاتر است از دو سمت قابلیت جمع شدن را دارد و کار شما را بسیار راحت تر میکند و از جذابیت بالایی برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید : با انواع مختلف توری پنجره و روش نصب و تمیز کردن آن‌ها آشنا شوید.