نرده شیشه ای – هندریل شیشه ای – جان پناه شیشه تراس

نرده شیشه ای ، هندریل یا جانپناه های شیشه ای سکوریت و لمینت یکی از پرکاربرد ترین و جدید ترین موارد استفاده از شیشه به عنوان المان سازه ای می‌باشد. انواع نرده های شیشه ای مدرن  جایگزین بسیار مناسبی برای نرده های آهنی می باشد زیرا علاوه بر زیبایی، استحکام بالایی در برابر ضربه و تغییرات دمایی دارند و بدون اینکه مانع دید شما بشوند نمایی شفاف از محیط را ارائه می دهند. نرده های شیشه ای با توجه به نظر کارفرما، زیرسازی ها و مکان پروژه انتخاب می‌شوند و به عنوان محافظ در تراس، بالکن، راه پله و اطراف استخر، منازل مسکونی، ویلا ها، ساختمان های اداری و… نصب می‌شوند. در اینجا به بحث در مورد انواع مدل های مختلف آن پرداخته و امنیت این مدل حفاظ ها را بررسی، و قیمت نرده یا هندریل شیشه ای را بیان می‌کنیم.

نرده شیشه ای - آواشید

با گسترش روز افزون تجهیزات ساخت و تولید شیشه و محبوبیتی که این متریال در میان بسیاری از معماران مدرنیسم یافته است، استفاده از شیشه و محصولات وابسته آن مانند دکوراسیون های داخلی و نماهای خارجی ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی به عنصری جدا ناپذیر بدل شده است. و به علت شفافیت ذاتی شیشه در میان سایر عناصر و المان های طراحی، معماران در اکثر پروژه های خود برای دستیابی به حداکثر دید بصری و نور محیط، شیشه را جایگزین سایر متریال های خود مثل فلز و چوب نموده اند.

 این سیستم علاوه بر دکوری زیبا، عنصری یکتا را برای طراحی شما به ارمغان می‌آورد. و به علت استفاده از شیشه های سکوریت و لمینت، ایمنی بسیار بالایی دارند. نرده های شرکت آواشید دارای بالاترین استاندارد‌ها و نمای زیبا و کاربری‌های متنوع می‌باشد. شما می‌توانید با انتخاب نرده های شیشه ای مناسب، حداکثر نور و دید بصری را در پروژه خود به ارمغان آورید.

انواع نرده شیشه ای

  • اکسپوز
  • دفنی
  • نرده شیشه ای اسپیگات
  • فیکس پوینت

 نرده شیشه ای اکسپوز یا روکار

همانطور که از اسم این مدل پیداست بعد از اتمام کف سازی و نصب سنگ، سرامیک و… نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از هندریل شیشه ای اکسپوز (روکار) به منظور ایجاد حفاظت در تراس، بالکن، روف گاردن و… استفاده می شود. تراز بودن کف و صاف بودن آن نکته ای ست که در هنگام این مدل جان پناه شیشه ای باید به آن توجه نمود. اگر این مدل نرده را در مکان های نا تراز و غیر صاف نصب کنند، شیشه ها در یک راستا قرار نگرفته و در نتیجه زیبایی مورد نظر معماران را نخواهند داشت.

در این سیستم از پروفیل های آلومینیومی با آلیاژهایی با مقاومت بالا که به صورت اختصاصی برای این منظور طراحی و تولید شده اند، استفاده می شود.

کاربرد و مکان های قابل استفاده:

  • تراس و بالکن.
  • روف گاردن و پشت بام.
  • راه پله.

نرده شیشه ای - جانپناه شیشه ای-آواشید

نرده  شیشه ای دفنی یا توکار

این مدل حفاظ شیشه ای شباهت بسیاری زیادی به هندریل شیشه ای اکسپوز یا روکار دارد. با این تفاوت که پروفیل های این مدل نرده در داخل زمین نصب می شوند. از جمله مزایا و ویژگی های متمایز این مدل مخفی بودن قطعات نگهدارنده شیشه می باشد. مخفی بودن قطعات این امکان را فرآهم می نماید تا طراحی به صورت ساده تر و مینیمال تر به نظر آید. به همین دلیل این مدل نظر معماران و طراحان را تا حد زیادی جلب می نماید. در این مدل فقط کاورهای آلومینیومی ظریف بر روی سطح زمین مشاهده می‌شود و تمامی متعلقات داخل زمین کار شده است. نکته مهم در استفاده از این ترکیب  این است که قبل از اتمام کف‌ سازی باید پروفیل‌ها در داخل زمین کار گذاشته شوند و سپس کار کف‌ سازی را به اتمام برسانیم.

پس از اتمام کف سازی و پس از نصب و اتمام قرار گیری پروفیل های درپوش آنچه که در نهایت دیده می شود یک پروفیل بسیار ظریف با ضخامت 2 میلی متر می باشد. این پروفیل بر روی کف قرار گرفته و وظیفه آن کاور نمودن اتصال بین کف و پروفیل نگهدارنده شیشه می باشد. تمام اتصالات و پروفیل های بسیار حجیم و قطور که نقش سازه ای دارند و کار انتقال نیرو از شیشه به زیر سازی را انجام می دهند داخل کف قرار گرفته و کاملا مخفی می باشند.

آب بندی نرده های شیشه ای دفنی

مساله ی آب بندی در سیستم هندریل شیشه ای توکار بسیار مهم و حیاتی می باشد. حتما باید به این مورد قبل از هر گونه اقدام به کف سازی و اجرای پوشش نهایی توجه نمود. چرا که معمولا در این مدل ها، آب به راحتی از بین شیشه و نوارهای آب بندی عبور کرده و به گاتر یا پروفیل U شکل می ریزد. انتقال این آب از کف شور و تخلیه آن مورد مهمی می باشد که باید پیش بینی های لازم جهت این مورد در نظر گرفته شود.

کاربرد و مکان های قابل استفاده:

  • تراس و بالکن.
  • روف گاردن و پشت بام.
  • راه پله.نرده شیشه ای - دفنی-توکار-آواشید
نرده شیشه ای فیکس پوینت ( پوینت فیکس یا اتصالات نقطه ای )

 Point Fix یا سیستم اتصالات نقطه ای (که اصطلاحا به آن فیکس پوینت می گویند). یکی از مدرن ترین روش های نصب هندریل شیشه ای می باشد. در این نوع نرده، شیشه ها در محل های اتصال به بدنه سوراخکاری می شوند و قطعات نگهدارنده شیشه از محل این سوراخکاری ها به بدنه جانبی متصل می گردند.

از جمله مهمترین مسائلی که در نصب فیکس پوینت باید به آن توجه نمود دیتیل های مناسب اتصال قطعات به بدنه جانبی سطوح می باشد. در نظر گرفتن زیر سازی های مناسب جهت تامین امنیت و ایستایی کافی یکی از مواردیست که حتما باید رعایت شود. در کل بهتر است محل تلاقی پیچ فیکس پوینت با دیواره یا نرده یک قوطی فلزی با مقطع 40 در 80 میل کار شده باشد. با این کار از لحاظ ایستایی و دوام، نرده‌ها دارای مقاومت بیشتری می گردند. در این مدل نرده از شیشه‌های تک لایه سکوریت 10 میل، دولایه 5 میل، دولایه 6 میل و دولایه 8 میل و… استفاده می‌گردد.

کاربرد و مکان های قابل استفاده:

  • تراس و بالکن.
  • روف گاردن و پشت بام.
  • راه پله.

نرده شیشه ای- فیکس پوینت-آواشید

نرده شیشه ای اسپیگات

این محصول یکی از سیستم های پر طرفدار و بسیار کاربردی در سری خانواده ی نرده های شیشه ای می باشد.اسپیگات از یک سری پایه های نگهدارنده که معمولا ابعادی بین 15 تا 25 سانتی متر دارند و از متریال های فولادی، آلومینیوم و استیل ساخته شده و نصب می شوند. این پایه ها فرم های مختلفی مانند مقطع مربع و یا دایره و حتی اشکال هندسی سفارشی دیگرنیز ساخته می شوند.

سرعت اجرایی نرده های شیشه ای اسپیگوت به نسبت باقی مدل‌ ها بالاتر است. برای گرفتن تاییدیه آتش‌ نشانی و پایان کار باید به مواردی از قبیل حداقل دو لایه بودن شیشه‌ ها به صورت سکوریت و لمینت، بکارگیری PVB با ضخامت 1.52 میل یا 3.2 میل توجه نمود. حداقل ارتفاع شیشه‌ ها نیز باید 110 سانتی‌ متر بوده و از زمین فاصله داشته باشند. هم چنین برخی موارد دیگر که تمامی آن ها هنگام طراحی و نصب توسط تکنسین های مجرب آواشید رعایت و پیاده‌ سازی می‌شوند.

نظافت و نگهداری آسان

از دیگر مزایای این سیستم این است که امکان عبور آب به راحتی از زیر شیشه ها و مابین پایه ها وجود دارد. نظافت و نگهداری این نوع هندریل شیشه ای بسیار آسان می باشد. این مزیت باعث شده است که این نوع هندریل شیشه ای بیشتر در محوطه کنار استخر ها و محل هایی که نیاز به عبور آب دارند بیشتر مورد انتخاب قرار گیرد.

کاربرد و مکان های قابل استفاده:

  • استخر.
  • تراس و بالکن.
  • روف گاردن و پشت بام.
  • راه پله.

                                                          نرده شیشه ای اسپیگات-آواشید               

 هیبرید HYBRID

هندریل شیشه ای هیبرید نوعی نرده حرفه ای است که بسیار سبک و مقاوم ساخته شده است. این نرده ترکیبی بسیار زیبا و مینمال از آلومینیوم و شیشه بوده و اتصالاتی در فرم هایی بسیار ساده را به وجود می آورد. واژه هیبرید Hybrid به این معنی است که از دو ماده یا دو لایه مختلف و به صورت ترکیبی برای افزایش استحکام، قدرت یا ماندگاری تشکیل شده است.

این محصول امکان نصب در حالت های مختلفی را دارد. به عنوان مثال می توانید از اتصالات و قطعات نگهدارنده برای مدل نصب بر روی سطح جانبی نما استفاده نمایید و محصول را بر قسمت جداره ی بیرونی نصب نمایید و یا در حالت نصب بر روی تراز کف به صورت روکار نصب کنید.

اقتصادی و به صرفه

در این مدل پروفیل پایه که بر روی کف نصب می شود از متریال آلومینیومی و بسیار ظریف و حداقلی (با ارتفاع 43 میلیمتری) و وزن مناسب می باشد که منجر به داشتن محصولی کاملا اقتصادی شده است. برای بالکن های بیرونی نما در ابعاد و دهانه های کمتر از 4 متر طول می توانید پایه و دستک نگهدارنده را حذف نمایید و نرده تمام شیشه ای با دوقید بسیار ظریف و زیبا در قسمت پایه و هندریل روی شیشه داشته باشید. این کار یک سطح تمام شیشه ای با حداقل نگهدارنده برای شما ایجاد خواهد کرد که مطلوب بسیاری از معماران و طراحان می باشد.

کاربرد و مکان های قابل استفاده:

  • تراس و بالکن.
  • روف گاردن و پشت بام.
  • راه پله.

نرده شیشه ای هیبریدی-آواشید

مقاومت نرده شیشه ای

اولین چیزی که نرده های شیشه ای به آن شهرت دارند استحکام فوق العاده بالای آن و مقاومت در برابر ضربات به شیشه می باشد.

شیشه سکوریت بسیار بادوام است و در واقع به تقویت تکیه گاه های نرده نیز کمک می کند.

به این دلیل است که از شیشه سکوریت در نماها و هم چنین در فضاسازی استفاده می شود.

این نوع سازه ها به خوبی نور را عبور می دهد و حس خوبی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

دی لاین D-Line

جانپناه شیشه ای دی لاین D-line در هر محیطی، چه در محیط داخلی خانه و چه در فضای باز کاربرد دارد و منظره چشم نوازی را ایجاد می کند. این سیستم با استفاده از پایه های خود که به شکل خطوط عمودی هستند علاوه بر زیبایی، امنیت و آرامش مورد انتظار را تامین می نماید. حفاظ شیشه ای دی لاین با استفاده از روش های اجرایی متنوع موجود، بسیار تطبیق پذیر با شرایط اجرایی متفاوت در پروژه ها می باشد. با انتخاب این محصول با کیفیت و سبک، امن و با دوام می توانید فضای کاری، هتل، بالکن یا منزل خود را ایمن و محصور نمایید و زیبایی دو چندان به فضای کاری یا زندگی خود اضافه کنید.

استحکام و ایستایی بالا

از جمله ویژگی های D-line استحکام و ایستایی فوق العاده آن می باشد. اتصالات با فرم بسیار زیبای صنعتی و در عین حال ظرافت خیره کننده خود ویژگی مقاومت و ایستایی بالا را نیز به این محصول اضافه نموده است. فرم مدولار و خطوط تکرار شونده یکی از ویژگی هایی است که معماران معمولا در فضا های مورد نظر خود به دنبال خلق آن هستند. این محصول با طراحی برتر و مدرن خود می تواند به ایجاد آن در فضای مورد نظر شما کمک کند.

کاربرد و مکان های قابل استفاده:

  • تراس و بالکن.
  • روف گاردن و پشت بام.
  • راه پله.

نرده شیشه ای خطی-آواشید

دو خطی Duo-Line

پایه های این محصول به صورت دو خط موازی تعریف شده است. هم چنین عنوان یک المان محیطی با تعریف یک فرم بصری خاص جایگاه مناسبی در فضاهای داخلی و بیرونی پروژه های مینیمال و مدرن امروزی می تواند داشته باشد. این محصول به فرم و کانسپت معماری شما در جهت هر چه بیشتر نمایاندن خطوط و مدول های به کار رفته کمک می کند. در این محصول پایه‌ها دارای سرعت نصب سریع و راحت هستند و به شما این امکان را می دهند که متراژ قابل توجهی را در مدت زمان بسیار کمی نصب نمایید و در هزینه های جاری خود صرفه جویی نمایید.

جان پناه شیشه ای Duo-Line از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه است. جنس پایه‌ های نگهدارنده این سیستم از آلومنیوم و قطعات متصل‌ کننده آن از آلیاژ با کیفیت تهیه شده است که هزینه تمام شده تهیه آن را پایین می‌آورد. همچنین پوشش رنگ الکترواستاتیک خاکستری رنگ آن در کنار استیل قرار می گیرد و نما و ترکیبی بسیار زیبا به وجود می آورد. رنگ های الکترو استایک اجرا شده بر روی قطعات این محصول بسیار مقاوم در برابر خراش است. این سیستم برای فضاهای داخلی و خارجی مکان‌ های مختلفی مانند ساختمان‌ ها، آپارتمان‌ ها، ویلا ها، مراکز تجاری و… مناسب می باشد و کاربرد‌های مختلفی مانند جان‌ پناه بالکن‌ ها و نرده ها دارد.

کاربرد و مکان های قابل استفاده:

  • تراس و بالکن.
  • روف گاردن و پشت بام.
  • راه پله.

نرده شیشه ای-دوخطی آواشید

 اسکوئر لاین Square-Line

شما می‌توانید با توجه به پروژه خود سیستم حفاظ شیشه ای خط مربع را با اشکال هندسی مختلف ترکیب کنید تا یک نمای مرتبط با طرح و خواسته خود برسید. امکان استفاده از اجزای مختلف و اتصالات در حالت های مختلف از جمله قابلیت های این محصول می باشد. هم چنین در این سیستم می توانید از متریال دیگر جهت نصب در بین فضای خالی پایه ها استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید از میله‌ و کابل کششی به جای شیشه استفاده کنید.

با توجه به پروژه شما و نیرویی که شیشه قرار است تحمل کنند که به نوع کاربری و تجمع افراد در محل نصب ارتباط مستقیم دارد، ابعاد اجزای نگهدارنده مشخص می‌شود. (در بعضی پروژه ها از اتصالات نقطه ای و در بعضی از گیره های نگهدارنده استفاده می شود.) برای پروژه‌های سنگین تر و محل های بسیار شلوع از ابعاد بزرگتر و ضخامت های بالاتر استفاده می‌شود اما در هر صورت ترکیب زیبای این مدل حس زیبایی و خرسندی را منتقل می‌کنند.

سیستم  Square-Line یک محصول بسیار حرفه ای می باشد که با پایداری و ظرافت، دوام بالا و کاملا منطبق بر استاندارد های ایمنی روز دنیا طراحی و ساخته شده و کامل قابلیت استفاده در ساختمان‌ها با کاربری های مختلف را دارا می‌باشد.

کاربرد و مکان های قابل استفاده:

  • تراس و بالکن.
  • روف گاردن و پشت بام.
  • راه پله.                                                  نرده شیشه ای-اسکوئر-لاین-آواشید
راهنما خرید نرده شیشه ای

 

برای خرید نرده شیشه ای شرکت آواشید به صورت همه جانبه و با گروهی بسیار فوق العاده آماده پاسخ گویی به شما مشتریان عزیز می باشد.

نرده شیشه ای را به بهترین قیمت از شرکت آواشید بخرید. برای راهنمایی با شماره های موجود در سایت تماس بر قرار کنید.

قیمت نرده شیشه ای راه پله 

با توجه به استفاده روز افزون شیشه در صنعت ساختمان و اهمیت بیشتر شفافیت و ظرافت سازه های شیشه ای در طراحی و کانسپت های معماری محصولات این حوضه رو به گسترش و پیشرفت روز افزونی نموده است. نصب پله‌های شیشه‌ ای، یکی از راه‌ هایی است که با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه می‌تواند ظاهری مدرن و لاکچری به ساختمان ببخشد. قیمت پله‌های شیشه‌ ای به عوامل مختلفی مانند نوع شیشه، ضخامت شیشه ،تعداد پله مورد نیاز برای راه پله و… بستگی دارند.

شیشه های انتخاب شده جهت نصب در کف پلکان ها معمولا شیشه ها سکوریت و لمینت به ضخامت مناسب و قابلیت بارگذاری مشخص می باشند.(معمولا جهت ایمنی بیشتر کف پله از ۲ تا ۳ لایه شیشه لمینت شده با ضخامت مختلف استفاده می شود) که علاوه بر تامین بارگذاری لازم اصطحکاک لازم جهت جلوگیری از سر خوردن افراد تامین گردد.

معمولا در پله شیشه ای از نرده های شیشه ای نیز استفاده می شود که این کار باعث چشم نوازی و زیبایی بیشتر پلکان شیشه ای می شود. از انواع نرده های  شیشه ای ذکر شده در بالا مانند فیکس پوینت، اسپیگات، روکار، توکار و… با توجه به نوع دکوراسیون و متریال استفاده شده در پروژه میتوان استفاده کرد.

نرده شیشه ای راه-پله-شیشه-ای-آواشید
جان پناه و حفاظ شیشه ای پنجره Juliet Balcony

امروزه به جهت داشتن حداکثر نور طبیعی در ساختمان ها استفاده از پنجره های بلند و قدی بسیار متداول شده است. با استفاده از این نوع پنجره ها و در این ابعاد فضای داخلی از حداکثر نور طبیعی روز بهره خواهند برد. اما استفاده از  جانپناه شیشه ای می توان به این نوع نگاه و کاربری در معماری کمک کرده و هیچگونه مانعی در برابر انتقال نور ایجاد نکند.

حفاظ شیشه ای پنجره یا بالکن امنیت و زیبایی پنجره‌ های ساختمان‌ ها را تامین می‌کند. این سیستم اجازه عبور حداکثری نور از خود را می‌دهد و نمایی شفاف و یکپارچه ارائه می‌دهد. این مدل نرده برای هر نمایی شیک و زیبا می‌باشد. برای افزودن زیبایی بیشتر می‌توان هندریل آلومینیومی بر روی نرده نصب کرد یا سیستم نورپردازی زیر شیشه قرار داد. این نوع حفاظ شیشه ای زمانی که یک بالکن کامل در اختیار نداشته باشید بهترین گزینه می باشد. از این سیستم می‌توان برای بهبود نمای ساختمان، شامل واحد‌ها و مناطق مسکونی استفاده کرد.            

نرده شیشه ای تراس چیست؟

نرده های شیشه ای تراس یک سیستم ریلی است که با استفاده از آن و نصب شیشه در مقابل پنجره ها زیبایی خاصی به نمای ساختمان‌ها می‌بخشد.

با استفاده از این سیستم زیبایی و امنیت را در نمای ساختمان‌ها و برای جان پناه پنجره های ساختمان تامین می‌کنید. با شفافیت حداکثری شیشه‌های استفاده شده، بیشترین مقدار نور را از خود عبور می‌دهند و نمایی صاف و نامحدود را دراختیار بیننده قرار می دهند.

نرده تراس سیستم زیابیی برای هر نمایی است. همچنین برای ظرافت بیشتر نیز می‌توان از روکش آلومینیومی استفاده کرد. همچنین برای به حداکثر رسیدن زیبایی نما به خصوص در شب می‌توان از سیستم نورپردازی در زیر روکش آلومنیومی در این سیستم استفاده کرد.

برای ایجاد یک حس رضایت بخش می‌توان از پایه های نگهدارنده عمودی یا افقی آلومنیومی استفاده کرد.

همچنین برای قسمت های پهن و بزرگ نیز می توان از شیشه هایی تا 2.5 متر استفاده نمود و سپس با استفاده از قطعات پوینت فیکس زیبای مربعی یا گرد برای نگه داشتن شیشه استفاده کرد.

همچنین برای ایجاد یک ایمپکت زیبا و چشم‌نواز می‌توان از چراغ های LED استفاده نمود که علاوه بر قابلیت تنظیم نور، می‌توان رنگ آن‌ها را با توجه به فضا و سلیقه خود تنظیم کنید.

نرده شیشه ای بالکن-شیشه-ای-اواشید

امروزه با در نظر داشتن اینکه زندگی شهری به طور فزاینده‌ای خسته‌کننده و استرس آور است، و همچنین آپارتمان نشینی و سکونت در خانه‌های کوچک با فضاهای محدود به سرعت رو به افزایش است، فضاهایی که راحتی را در خانه ها فراهم میکند اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است.
بالکن شیشه ای یکی از محصولات دکوراتیو ساختمانی است که علاوه بر زیبایی، به منظور استفاده بهینه از فضا، ممانعت از ورود گرد و غبار و حشرات، جلوگیری از ورود پرندگان و … مورد استقبال قرار گرفته است که به واسطه‌ی تغییر بالکن‌ها یا فضاهای باز به بالکن شیشه‌ای تمامی مزایای عنوان شده در این مطلب به عنوان یک ارزش افزوده برای فضاهای باز ساختمانی را فراهم می‌کند. اما باید توجه داشت که برخلاف ذهنیت موجود در بازار این شیشه ها خیلی عایق مناسبی برای صوت نبوده و برای این منظور باید از پنجره یو پی وی سی و شیشه دوجداره استفاده نمود.
در بالکن شیشه ایی جمع شدن شیشه ها (که معمولا سکوریت هستند) به یک سمت امکان ایجاد کاربردهایی مانند تراس، بالکن، استخر، آلاچیق، پشت بام، روف گاردن و … در طول کل سال فراهم کرده است. این سیستم به گونه ای طراحی شده که تایل اول بدون حرکت و الباقی تایل‌های شیشه ای حرکت کرده و با جابجایی داخل ریل، بر روی تایل ثابت قرار می گیرد و امکان ارتباط با فضای بیرون را امکان پذیر می کند.

نرده شیشه ای -بالکن-شیشه-ای-اواشید.

از دیگر مزایای بالکن شیشه ای می توان به موارد ذیل نیز اشاره کرد.
  • نمای یکدست شیشه ای برای فضای پروژه به هر طولی که باشد بدون هیچ ستون و مانع دید.
  • استفاده از فضای آزاد در فصول با هوای مناسب
  • عدم ورود پرندگان، گرد و غبار، حشرات و برف و باران به فضای داخلی
  • سطح داخلی و خارجی این شیشه ها را می توان براحتی تمیز کرد
  • استفاده بهینه از محیط‌های باز ساختمانی
  • ایجاد محلی ایده آل برای پرورش گیاهان
  • قابل اجرا در هر شکلی از بالکن مانند قوسی و زاویه دار
  • پنهان بودن اتصالات شیشه
  • قابلیت تنظیم عرض و ارتفاع
  • استفاده از پوشش‌های آلومنیومی
  • نور پردازی LED

اگر به دنبال جایگزینی ایده‌آل برای نرده‌های سنتی راه پله‌ها هستید، پله گزینه‌ای شیک برای شما می‌باشد. مخصوصا سیستم بدون فریم آن برای استفاده در راه پله نه تنها شیک می‌باشد، بلکه بسیار مدرن نیز است. علاوه بر زیبایی هزینه تمام شده پیاده سازی ان برای راه پله‌ها کاملا اقتصادی است.

نرده شیشه ای - هندریل-شیشه-ای-آواشید

مزایای استفاده از نرده شیشه ای پله
  • بالا بردن ارزش یک ساختمان و زیبایی مضاعف دارد.
  • نرده های شیشه ای محکم هستند.
  • به دلیل استفاده از شیشه های سکوریت و لمینیت و فرآیندهایی که بر روی شیشه‌ها انجام می‌شود آن‌ها را برای استفاده به عنوان یک جان پناه و نرده ایده‌آل می‌کند. این شیشه‌ها از استحکام بالایی برخوردارند و با خوردن یک بچه یا حیوان به شیشه نمی‌شکنند.
  • نرده ها در مقابل تغیرات آب و هوایی و طوفان و باد مقاوم هستند.
  • اتصالات آلومنیومی و استیلی که شیشه‌ها را نگه می‌دارند از بهترین مواد تهیه شده اند و جلوه خاصی به شیشه می‌بخشند. بعضی از این اتصالات نیز از دید پنهان هستند که باعث می‌شود یک نمای معلق به پله ببخشد و یک سیستم جادویی به وجود آید!
  • امکان تغییر رنگ اتصالات و پروفیل های نگه دارنده با توجه به پروژه و نظر کارفرما وجود دارد.
  • شما همیشه می‌توانید از امنیت و استحکام شیشه‌ها مطمئن باشید. اکثر شیشه‌ها ضخامت 12 میلی متری دارند و دارای استانداردهای مختلف می‌باشند.
  • همچنین انتخاب هندریل های مختلفی برای سیستم  پله شما نیز موجود است. شما می‌توانید از پوشش‌های استیل بر روی شیشه یا کناره های شیشه برای نصب بر روی دیوار استفاده کنید.
  • شما می‌توانید اندازه و ابعاد شیشه را نیز با توجه به مکان مورد نظر تعیین کنید و یک سیستم پله کاملا سفارشی و مطابق سلیقه خود بسازید.
مزایای نرده شیشه ای در چیست ؟
نمای شفاف

نرده های شیشه ای به شما نمایی شفاف بدون اینکه مانعی در دید شما باشد ارائه می‌دهد. نگهداری آسان نرده ها با یک دستمال به راحتی تمیز می‌شوند! برخلاف سیستم‌های نرده چوبی که هر سال نیاز به رنگ زنی و تعمیر دارد این مشکل برای این سیستم وجود ندارد.

در اماکن تجاری اداری تمیز کردن اجزای مختلف ساختمان به دلیل جنس‌های مصالح ساختمانی سختی‌های فراوانی دارد. اما نرده های شیشه ای به دلیل جنس شیشه به کار رفته در آن به سرعت و به راحتی تمیز می‌شود. در مدت عمر این نرده ها هزینه نگهداری از آن‌ها تقریبا صفر می‌باشد.

امنیت

با استفاده از این سیستم چه در بیرون در اطراف یک بالکن یا در فضای داخل به عنوان حفاظ یک راه پله، نگرانی از جهت افتادن افراد و نگرانی از حوزه امنیت وجود ندارد. نرده ها از شیشه های سکوریت و لمینت محکم و مقاوم ساخته شده‌اند و نگرانی جهت شکسته شدن شیشه و خراب شدن وجود ندارد.

در اکثر نرده‌ها و حفاظ‌ های موجود وجود قید‌های افقی امکان بالا رفتن کودکان و خطر سقوط را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل در ضوابط آتش‌نشانی قوانین جدید ایمنی ساختمان اجرای هر نوع نرده با قید‌های افقی ممنوع شده است. در حالی که در این نرده‌ها امکان بالا رفتن و خطر سقوط کودکان از این طریق وجود ندارد که یکی از علل استفاده این محصول در بیشتر فروشگاه ها و مجتمع‌های تجاری و محل‌های پر تردد نیز این خاصیت می‌باشد.

طبق ضوابط آتش نشانی حداقل ارتفاع نرده های شیشه ای برای ساختمان های مسکونی 110 سانتی متر می باشد که از روی کف مبنای تراس و در صورت داشتن چان پناه با لبه دیگری که نرده روی آن نصب گردیده است و عرض پاخور بیشتر از 7 سانتی متر دارد مبنا از روی سکو و تراز نصب شده محاسبه می گردد.

نصب سریع و آسان

یکی از مزیت این سیستم سرعت نصب آن هاست. با استفاده از گیره ها و پروفیل‌های آلومینیومی مناسب می‌توان این سیستم را در کمتر از دو روز پیاده کرد.

در این نرده‌ ها تمامی اتصالات به صورت کامل طراحی شده است و هیچ گونه جوشکاری و رنگ و… در محل پروژه و زمان اجرا انجام نمی‌شود. کلیه قطعات و پایه‌های نگهدارنده توسط اتصالات پیچ و همره به سازه متصل می‌شوند که باعث افزایش سرعت اجرا و همچنین دقت و تمیزی کار تمام شده می‌گردند.

به صرفه بودن

هزینه نصب و پیاده سازی این سیستم کاملا به صرفه بوده و با توجه به اینکه این سیستم نیازی به تمیز کردن و تعمیر و رنگ شدن در طی سال‌ها ندارد لذا هزینه تمام شده نرده کاملا اقتصادی می‌باشد.

قیمت نرده ها با توجه به نوع قطعات نگهدارنده و ساختار شیشه بسار متفاوت می باشد. شیشه های مورد استفاده در نرده های فریم لس به صورت شیشه نشکن دولایه به همراه لمینیت از نوع طلق های PVB می باشد. در صورت وارد آمدن ضربه ای بالاتر از حد توان شیشه و شکست شیشه، شیشه ها فرو نمی ریزد و امینیت لازم را فراهم می کنند.

سفارشی سازی

شیشه را به راحتی می‌توان سفارشی کرد و یک عنصر بسیار خلاق می‌باشد. موقع طراحی سیستم نمای خارجی یا داخلی خود می‌توانید از بین انواع مختلف شیشه‌های طرح دار، رنگی، مات و شفاف استفاده کنید.

پس لذا با ترکیب رنگ شیشه و همچنین ترکیب سیستم‌ های مختلف نرده و پایه‌ها و پروفیل‌ های مختلف آن سیستم مورد نظر شما به دست می‌آید. همچنین می‌ توانید از هندریل با طرح‌ های مختلف دایره ای مربعی و مستطیلی با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

سایر کاربرد ها و ویژگی‌ های جان پناه شیشه ای
  • نرده و جان پناه دور ووید‌، راهروها‌، بالکن‌، روف گاردن و …
  • اجرای حصار اطراف استخر و آب نما
  • اجرای سیستم traffic control و صف انتظار در مراکز تجاری و بانک‌ها
  • نصب سریع و آسان و بدون نیاز به تخریب‌، جوشکاری‌، آهن کشی و …
  • امکان نورپردازی درون شیشه در سری AHR همراه با اجرای سند بلاست انواع لوگو و نوشته‌ها درون شیشه نرده
  • تنوع فوق العاده زیاد در رنگ متناسب با کاربری ها و فضاسازی‌های مختلف
  • مقاومت بسیار بالا در مقابل حرارت‌، نور آفتاب و رطوبت بالا
  • هزینه نگهداری بسیار پایین
نکات مهم اجرایی
  •  در صورتی که در نوع حفاظ انتخابی شیشه های به صورت باربر باشند و وظیفه تحمل و انتقال نیرو به سازه وقطعات نگهدارنده را برعهده داشته باشند باید ساختار و ضخامت شیشه های به صورت کاملا استاندارد و طبق تاییدیه های کارخانه های تولید و استاندارد های محصولات انتخاب و مورد استفاده قرار گیرند.

برای مثال در نرده های شیشه ای بدون پایه و فریم که توسط قطعات نگهدارنده از کف نصب می شوند استفاده از شیشه سکوریت برای محل های پر تردد کاملا غیر اصولی می باشد. چرا که در زمان شکست شیشه در صورتی که کسی به نرده تکیه داده باشد احتمال سقوط و خطر بسیار بالا می باشد.

  • به دلیل وجود بارهای دینامیک بر اثر تردد و رفت آمد در انواع نرده ها و جان پناه، باید زیر سازی و اتصالات کاملا به صورت گیردار و با در نظر گرفتن ضربه و نیرو های مختلف طراحی و اجرا گردند.

در بعضی از مجصولات علی الخصوص نرده های شیشه ای فریم لس دیده می شود که پروفیل های نگهدارنده کف توسط پیچ های نوک مته ای در پروفیل فولادی به ضخامت پایین نصب می گردند. در طول زمان و وارد آمدن بارهای ضربه ای این اتصالات و پیچ ها کارایی و مقاومت خود را از دست می دهند.

  •  اجرای دقیق و بسیار تمیز حاصل دقت و تمرکز اجرایی در مراحل مختلف نصب این محصولات می باشد. زیر سازی های فولادی با استحکام کافی، نصب قطعات نگهدارنده به صورت اصولی، اندازه برداری شیشه به صورت کاملا حرفه ای توسط ابزار دقیق و در صورت نیاز ساخت شابلون های مختلف، پوشش های قطعات شامل آنادایز های کاور ها و رنگ های کوره ای و… که باید با توجه به محل نصب در ضخامت ها و کیفیت های مختلف تهیه و نصب گردند.
قیمت نرده شیشه ای

مسائل اقتصادی بحث بسیار مهمی در انتخاب می‌باشد که حتما باید به آن توجه نمود. با توجه به نوع کاربری و مختصات خاص هر پروژه و انتخاب هایی که به لحاظ معماری انجام می‌شود، قیمت نرده ها با یکدیگر بسیار متفاوت می‌باشد.

قیمت هندریل شیشه ای به عوامل مختلفی مانند نوع شیشه (بر اساس نوع ساختار و ضخامت)، نوع پایه های نگهدارنده شیشه، نوع هندریل، هزینه حمل و نقل و نصب بستگی دارد. و یا قیمت پایه های نگه دارنده با توجه به جنس و نوع پایه (استیل، آلومینیوم و…) با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

در نتیجه قیمت یک عامل بسیار مهم برای انتخاب نوع هندریل شیشه ای می باشد. و کارفرما با در نظر گرفتن سطح کیفیت و کارایی که از نرده ها دارند و بر اساس قیمتی که میخواهند هزینه کنند باید بهترین گزینه را برای پروژه خود انتخاب کنند.

شیشه های قابل استفاده در نرده های شیشه ای

اصولا در ادارات و منازل مسکونی به دلیل اینکه ترجیح داده می شود تا فضاها به یکدیگر دید داشته باشند، استفاده از شیشه سکوریت لمینت رایج یافته است. همچنین امکان استفاده انواع شیشه مانند شیشه رنگی، مات و… نیز در نرده ها وجود دارد.

در نرده های شیشه ای عمدتا از شیشه های سکوریت به ضخامت 10 یا 12 میلی متر و یا شیشه های تک جداره دولایه لمینت (دولایه شیشه سکوریت 6 میلی متر و یا دولایه 8 میلی متر و یک لایه طلق  pvbمیانی با ضخامت 1.52 میلی متری) استفاده می‌شود. از شیشه های سکوریت معمولا در مکان های کم تردد استفاده می‌شود. و از شیشه های سکوریت لمینت نیز در مکان هایی که تردد بیشتری دارد و نیاز به امنیت بالاتری است استفاده می‌شود.

استفاده از شیشه های معمولی می تواند باعث ایجاد خطرات جانی گردد اما شیشه های سکوریت لمینت پس از شکست به قطعات ریزی تبدیل می شوند که به دلیل قرار گیری یک لایه طلق PVB در سر جای خود حبس شده و ریزشی نخواهند داشت.

سکوریت کردن شیشه فرآیندی می باشد که در آن شیشه در کوره هایی با دمای بالای 700 درجه سانتی گراد به صورت یکنواخت حرارت می بیند. شیشه گرم شده به وسیله دمیدن هوای سرد به هر دو سطح شیشه سریعا سرد می گردد.

مزایای شیشه سکوریت

در مقایسه با شیشه خام ، شیشه سکوریت در مقابل شکستگی مقاومت بیشتری دارد و مقاومت مکانیکی آن 5 برابر شیشه های خام است. در صورت شکست ، شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می شود که قدرت برش بسیار کمتری نسبت به شیشه های معمولی دارد. همین امر موجب افزایش ایمنی شده و خطر صدمه دیدن افراد را کاهش می دهد. شیشه سکوریت در مکان ها و فضا هایی که استحکام ، مقاومت و ایمنی مد نظر طراحان و معماران باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد.

هندریل-شیشه-ای
هندریل-شیشه-ای آواشید
هندریل-شیشه-ای.jpg3