شیار تخلیه آب در پنجره چیست؟

شیار تخلیه آب در پنجره چیست ؟ این سوالی است که شاید با دانستن آن پی به ضرورت آن خواهیم برد. در حالی که همه ما از باران لذت می بریم ، اما وقتی باران به خانه ما وارد می شود ، چندان خوشایند نیست . نشت آب باران می تواند بیشتر از آنچه تصور می کنید . باعث آسیب و هزینه باشد.

شیار تخلیه آب در پنجره

شیار تخلیه آب

همین مشکل با پنجره ها و درهای چوبی سنتی قدیم بوده. و در صورتی که پنجره ها و درهای آلومینیومی امروزه هم به درستی نصب نشوند ، آب باران در مسیرها جمع شده و به داخل می ریزد.

پنجره های مدرن upvc و آلومینیومی . با استفاده از لاستیک های درزبندی مانع از نفوذ آب به داخل قاب میشوند. ولی به دلایلی احتمال ورود آب وجود دارد ، مانند کم شدن خاصیت ارتجاعی لاستیک، خاصیت مویینگی آب، شدت و فشار آب، شستشوی پنجره و … میتواند از دلایل ورود آب باشد . تعبیه شیار تخلیه آب در محل‌های مشخص در پایین قاب پنجره میتواند . در صورت ورود آب به داخل پنجره، آن را به خارج هدایت کند . اصولا در هر دهانه قاب حداقل 2 عدد شیار تخلیه آب در گوشه ها از داخل و برای خروج از نمای بیرونی ، تعداد کمتری تعبیه می شود.

لازم به توضیح است که جهت جلوگیری از ورود آب از شیار خروج ، در نما به داخل و همچنین حفظ زیبایی پنجره از درپوش مخصوص استفاده می شود.

اما گرما هم یکی از عواملی است ، که بصورت مستقیم یا از طریق انرژی مادون قرمز خورشید بر روی پروفیل های upvc تاثیرگذار است. مخصوصا در پروفیل های رنگی که قدرت جذب انرژی بالایی دارند . یکی از راه حل‌های رفع این مشکل،ایجاد همان شیارهای تعبیه آب و هوا در ضلع پایین و بالای پروفیل است . که باعث عدم محبوس شدن هوای گرم داخل پروفیل، و گردش هوا و خروج آن میگردد. تعبیه این شیار تخلیه اب ها بایستی به نحوی انجام شود .  که بر روی زیبایی پنجره تاثیرگذار نباشد. تعداد شیار تخلیه آب ها بر اساس ابعاد پنجره تعیین میشود . و وجود هر شیار تخلیه آب به ازای ۱ متر برای هر قسمت از پنجره ضروری است .در هنگام تعبیه شیار تخلیه آب باید این نکته را در نظر گرفت . که ورودی آب و خروجی آن در یک راستا نباشد ، تا از ایجاد جریان هوایی و صدای وزش باد جلوگیری کند.برای درب و پنجره های Upvc که در محیط داخلی ساختمان استفاده می شوند . و تقریبا دارای شرایط متعادلی هستند .  بطور مثال در قسمت پاسیو، نیازی به ایجاد شیار تخلیه آب نیست.

کافیست در قسمت فرم درخواست مشاوره رایگان ،درخواست خود را وارد نموده تا مشاوران ما با شما تماس حاصل فرمایند یا از طریق ارتباط مستقیم با شماره تماس های مندرج در سایت  و یا واتس اپ از مشاوره و راهنمایی همکاران استفاده نمائید.

بیشتر بدانید : نظافت پنجره دوجداره uPVC




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید