کاربرد فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره

 

در این نوشته می خواهیم به کاربرد فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره  و ضرورت های انجام این کار بپردازیم. با توجه به اینکه در پنجره upvc ضریب انبساط و انقباض بالاست و در طی فصول گرم و سرد سال دچار تغییرات در ابعاد می شوند از اینرو ۸ میل بادخور جهت پنجره دوجداره یو پی وی سی در نظر گرفته می شود که این ۴ میل بادخور از طرفین توسط فوم پلی اورتان پر می شود و پنجره upvc فضایی را جهت انبساط و انقباض خواهد داشت و پنجره دچار فشار ، ترک خوردگی و بهم خوردن رگلاژ خواهد شد.

فوم پلی اورتان و کاربرد آن در پنجره دوجداره-آواشید

فوم پلی اورتان

 

در ذیل به طور مفصل به کاربرد فوم پلی ارتان در پنجره دوجداره پرداخته خواهد شد:

ضرورت تزریق  فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره:

در ساخت و اجرای پنجره دوجداره upvc استاندارد می بایست به چهار آیتم مهم دقت نظر کامل داشته باشیم  که عبارتند از :

  • ابعاد برداری و تهییه نقشه و طراحی مناسب
  • استفاده از متریال استاندارد
  • تولید صحیح با ماشین الات استاندارد
  • نصب و آب بندی مناسب به وسیله فوم و چسب سیلیکون

 

همانطور که در آخرین گزینه اعلام شد در یک پنجره دوجداره استاندارد در هنگام نصب ، هوا بندی و آب بندی به وسیله تزریق فوم و چسب سیلیکون بسیار مهم خواهد بود اما بسیار دیده می شود که در هنگام نصب پنجره دوجداره upvc به آب بندی با چسب سیلیکون کفایت می شود که این امر قطعا اشتباه بوده و در آینده مشکلات عدیده ای برای شما ایجاد خواهد کرد.

فوم پلی اورتان و کاربرد آن در پنجره دوجداره - چسب-آبندی-پنجره-آواشید

در اینجا قصد داریم علت الزام تزریق فوم پلی اورتان در هنگام نصب پنجره upvc را بیان کنیم.

از آنجایی که پروفیل پنجره دوجداره upvc یک نوع محصول پلیمری است و در اصلاح تخصصی یک متریال unplasticized ( غیر پلاستیکی ) شده است ، نسبت به گرما و یا سرما واکنش انبساطی و انقباضی نشان خواهد داد.در این نوشته می خواهیم به کاربرد فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره  و ضرورت های انجام این کار بپردازیم. با توجه به اینکه در پنجره upvc ضریب انبساط و انقباض بالاست و در طی فصول گرم و سرد سال دچار تغییرات در ابعاد می شوند از اینرو ۸ میل بادخور جهت پنجره دوجداره یو پی وی سی در نظر گرفته می شود که این ۴ میل بادخور از طرفین توسط فوم پلی اورتان پر می شود و پنجره upvc فضایی را جهت انبساط و انقباض خواهد داشت و پنجره دچار فشار ، ترک خوردگی و بهم خوردن رگلاژ خواهد شد.این انقباض و انبساط نسبت به سایر انواع پنجره ها با متریال های دیگر از جمله آلومنیوم ، آهن و چوب بیشتر است و این امر حساسیت آببندی پنجره را بالاتر خواهد برد.
در جدول زیر تفاوت ضریب انبساط طولی میان چند نوع متریال مصرفی در پنجره های دوجداره نشان داده شده است. همانظور که ملاحضه می کنید این ضریب در پنجره های upvc بیشتر می باشد.
راه حل منطقی و استاندارد در نصب پنجره های دوجداره upvc لحاظ بادخور مشخص ( ۴ میلیمتر از هر ضلع پنجره) می باشد تا بتواند انبساط پنجره upvc را در هوای گرم و انتقباض را در هوای سرد کنترل نماید.
متاسفانه به وفور دیده می شود که پنجره های دوجداره upvc با بادخور کم و غیر اصولی نصب شده که بعد ازمدت زمان مشاهده می شود به علت فرایند انقباض و انبساط پنجره از رگلاژ خارج می شود و در برخی اوقات حتی پروفیل از کنج دچار شکستگی می شود.
پس می بایست پنجره از هر طرف بادخور استاندارد داشته باشد اما برای اینکه آب بندی و هوابندی دور فریم کامل و درست انجام شود در زیر فریم پنجره دوجداره upvc فوم تزریق شده و سپس بعد از خشک شدن فوم پلی اورتان قسمتهای اضافه بریده شده و سپس بر روی آن چسب سیلیکون تزریق شده و کاملا سیل گردد.

بیشتر بدانید: بهترین پنجره از نظر عایق صوتی

کافیست در قسمت فرم درخواست مشاوره رایگان ،درخواست خود را وارد نموده تا مشاوران ما با شما تماس حاصل فرمایند یا از طریق ارتباط مستقیم با شماره تماس های مندرج در سایت  و یا واتس اپ از مشاوره و راهنمایی همکاران استفاده نمائید.اینستاگرام ما را دنبال کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید