همه چیز درباره پنجره upvc

ما قصد داریم در این مقاله همه چیز را درباره  پنجره دوجداره upvc در اینجا با هم بررسی کنیم. از ساختار و شکل­ گیری آن ، ویژگی­ های پروفیل upvc را بررسی کنیم، و با بررسی مزایای آن بفهمیم چرا این پنجره توانسته در سال های اخیر جایگاه خوبی بدست بیاورد . پس برای کسب اطلاعات کامل درباره­ ی پنجره upvc در ادامه­ ی مقاله با ما همراه باشید.

از چه زمانی استفاده از پنجره upvc آغاز شد؟

در بخش وبلاگ توضیحات مفصلی راجع ­به پروفیل­های چوبی، آهنی، آلومینیومی و … دادیم. که دلیل ضعف همه آنها عدم کارایی بود. یکی تمام انرژی را هدر می­داد یکی وزن بالایی داشت و دیگری در برابر رطوبت فرسوده می­شد.

در این شرایط نیاز به وجود یک پروفیل مناسب که نقص­ها را تا حد ممکن حل کند حس می­شد. و این­گونه بود که بعد از مدتی پروفیل­های upvc وارد بازار شدند. اولین درب و پنجره upvc در سال ۱۹۶۰ میلادی در اروپا تولید شد و در ایران هم اولین واحد تولید آن در اواخر دهه ۵۰ احداث شد. به دلیل موفقیت این محصول، از همان تاریخ تا امروز استفاده از درب و پنجره upvc کاملا رایج و رو به افزایش است. به طوری که در حال حاضر ۷۵ درصد سهم بازار درب و پنجره­ ی اروپا به upvc ها اختصاص دارد. در ادامه با بررسی ویژگی­های این پنجره متوجه دلیل این موفقیت خواهیم شد.

اگر در زمینه صنعت ساختمان فعالیت دارید یا تصمیم گرفته ­اید سر و سامانی به وضعیت درب و پنجره خانه ­تان بدهید، حتما اسم پنجره دوجداره upvc به گوشتان خورده و حالا راجع به این پنجره جستجو کرده­ اید و به مقاله ما رسیدید. در این­صورت به شما تبریک می­گویم چون کاملا جای درستی آمدید!

قرار است در این مقاله اطلاعاتی کامل از پنجره دوجداره upvc را در اختیار شما قرار دهیم. ساختار و شکل­ گیری آن و ویژگی­ های پروفیل upvc را بررسی کنیم، و با بررسی مزایا بفهمیم چرا این پنجره توانست تمام رقیب­هایش را کنار بگذارد. پس برای کسب اطلاعات کامل درباره­ ی پنجره upvc در ادامه­ ی مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: انواع بازشو پنجره دوجداره upvc

 

همه چیز درباره پنجره upvc-آواشید

مزایای پنجره uPVC:

۱. جلوگیری از ورود گرد و غبار

با لاستیک های درزبندی با خاصیت کشسانی بالا و مقاومت در برابر شرایط جوی و آلودگی های محیطی از نوع epdm که بین چارچوب و بازشو و همچنین در قسمتهایی که شیشه قرار می گیرد، می توان از ورود گرد و غبار به داخل جلوگیری کرد. البته درزبندی مناسب بین چارچوب یوپی وی سی و درگاه نصب با استفاده از مواد مناسب مثل فوم پلی اورتان و چسب های سیلیکونی هم عامل مهمی در جلوگیری از ورود گرد و غبار هستند.

۲. کاهش آلودگی صوتی :

طراحی و انتخاب صحیح پنجره یوپی وی سی می تواند به مقدار قابل توجهی از آلودگی صوتی بکاهد. نوع پروفیل یوپی وی سی،نوع و تعداد لاستیک درزبندی، نوع یراق و میزان کیپ کردن بازشو، درزبندی اطراف قاب و نوع شیشه مصرفی عوامل تاثیرگذار در عایق بندی صوتی است. لازم به ذکر است که برای داشتن این مزیت پنجره یوپی وی سی بایستی حتما از یک کارشناس خبره مشاوره گرفت.

۳. جلوگیری از ورود آب:

لاستیک های درزبندی و همچنین درزبندی مناسب اطراف قاب یوپی وی سی نقش اصلی در جلوگیری از ورود آب به داخل را دارند. ولی عامل مهم دیگر در این مورد وجود شیارهای تخلیه آب در اضلاع پایین چارچوب و بازشو هستند که طبق یک استاندارد مشخص بر روی پروفیل یوپی وی سی تعبیه و وظیفه تخلیه ورود آب احتمالی به داخل پنجره را دارند.

۴. عایق بندی حرارتی :

علاوه بر تاثیر لاستیک درزبندی، هوابندی مناسب  اطراف قاب و نوع یراق که می توانند باعث ورود یا خروج سرما و گرما از پنجره شوند، ۲ عامل مهم در این فاکتور نوع پروفیل یوپی وی سی و شیشه مصرفی می باشد. در پروفیل یوپی وی سی تعداد محفظه یا کانال ها ( chambers ) و در شیشه افزایش تعداد جداره ها باعث بالارفتن عایق بندی حرارتی پنجره می شود.

۵. دوستدار محیط زیست و صرفه جویی انرژی :

باتوجه به محدود بودن منابع طبیعی در دنیا و همچنین مصرف بالای سوخت های فسیلی استفاده از پنجره های یوپی وی سی با شیشه های دو یا چند جداره باعث کاهش مصرف منابع گازی و کربن علی الخصوص کاهش تولید گاز co2 که بعنوان یک عامل مخرب در محیط زیست است می شود. از مزیت دیگر پنجره های یوپی وی سی در این حوزه می توان به قابلیت بازیافت آن اشاره کرد که برخلاف مواد دیگری که در پنجره ها استفاده میشد و زمانی از بین می رفت، پروفیل یوپی وی سی امکان بازیافت و استفاده مجدد را دارد.

۶. عدم نیاز به رنگ آمیزی :

برخلاف پنجره های قدیمی آهنی و چوبی که هم پس از مدتی نیاز به رنگ آمیزی مجدد و هزینه دارد پنجره های یوپی وی سی با کیفیت نیاز به رنگ آمیزی مجدد ندارد.

۷. قیمت به صرفه و مناسب :

یکی از فاکتورهای مهم در خرید پنجره یوپی وی سی قیمت به صرفه آن نسبت به پنجره های آلومینیومی و چوبی است. پنجره هایی با تنوع بالایی جهت اجرا در اکثر ساختمان ها مشابه آلومینیوم و چوب ولی با قیمت پایینتر که در پنجره های با کیفیت و استاندارد یوپی وی سی می تواند بعنوان گزینه اول اکثر مشتریان قرار بگیرد.

همه چیز درباره پنجره upvc -upvc

بیشتر بدانید : قیمت پنجره دوجداره  upvc و عوامل موثر بر آن