قیمت پنجره دوجداره و عوامل موثر بر آن

عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره وجود دارد که در هنگام خرید با آن مواجه میشوید ،که این سوال برایتان مطرح شده که دلایل این اختلاف قیمت چیست؟

قیمت پنجره دوجداره - گروه مهندسی آواشید

قیمت پنجره دوجداره آلومینومی و UPVC چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت پنجره دوجداره معمولا به طور میانگین به سادگی قابل محاسبه است. اما برای رسیدن به قیمت واقعی پنجره دوجداره به طور دقیق، لازم است که ابعاد دقیق پنجره را داشته باشیم. علاوه بر این‌ تعداد بازشوها، فیکس و نوع باز شدن پنجره براساس تک حالته، دو جهته یا کشویی بودن، برای تشخیص قیمت دقیق پنجره، موثر است. قیمت پایه درب و پنجره دوجداره براساس میانگین هر مترمربع از فضای مورد نظر مشخص می‌شود.

ابتدا در یک نگاه کلی به این عوامل اشاره کرده و سپس به شرح آنها میپردازیم.

  • پروفیل یوپی وی سی
  • پروفیل تقویت کننده
  • لاستیک درزبندی
  • یراق آلات بازشو
  • شیشه
  • نقشه و طرح پنجره ها
  • نصب
  • خدمات پس از فروش

۱. پروفیل upvc :

۲ فاکتور مهم در کیفیت پروفیل upvc که تاثیر مستقیمی روی قیمت آن دارد ” وزن یک متر طول ” و ” فرمولاسیون مواد ” پروفیل upvc است. وزن پروفیل هرچقدر بیشتر باشد مطمئنا قیمتش هم بیشتر است . که این فاکتور با وزن کردن و مقایسه پروفیل ها قابل اندازه گیری است . ولی بطورکلی پروفیل upvc با کیفیت وزن یک متر طولی بیشتر از ۱/۲۰۰ کیلوگرم و ضخامت دیواره های اصلی حداقل ۲/۸ میلیمتر را دارد.

اما فاکتور دوم که برای مشتری قابل اندازه گیری نبوده و بایستی به سابقه، اعتبار و ضمانت شرکت تولیدکننده پروفیل upvc نگاه کند ، فرمولاسیون تولید است. پروفیل upvc از ترکیب مواد زیر با درصدهای معین ساخته می شود :

قیمت پنجره دو جداره و عوامل موثر برآن - آواشید

  • PVC Powder
  • Impact Modifier
  • Calcium Carbonate
  • Heat Stabilizer
  • Titanium dioxide

تفاوت در برند مصرفی و تغییر در درصد مجاز هر کدام از این مواد باعث افزایش یا کاهش قیمت فرمول پروفیل می شود. بطور مثال افزایش دی اکسید تیتانیوم بعنوان گرانترین ماده و مهمترین عامل در جلوگیری از تغییر رنگ فاحش پروفیل upvc در برابر نور خورشید و از آن طرف کاهش ، کربنات کلسیم بعنوان ارزانترین ماده و عاملی که فقط نقش پرکننده رو در فرمولاسیون بازی می کند . باعث بالا رفتن کیفیت و قیمت پروفیل می شود و از عوامل موثر درقیمت پنجره به حساب می آید. دقیقا برعکس این افزایش و کاهش باعث ارزانی و البته پایین آمدن کیفیت پروفیل می شود.

البته فاکتوری مثل روکش های لمینیت بصورت یکرو یا دورو هم باعث افزایش قیمت نسبت به پروفیل سفید می باشد.

۲. پروفیل تقویت کننده :

استحکام و مقاومت در و پنجره upvc کاملا وابسته به نوع پروفیل تقویت کننده مورد استفاده در محفظه اصلی پروفیل upvc دارد. دو تقویت کننده متداول که برای پروفیل های upvc استفاده می شود گالوانیزه و CRP است. CRP نوعی پلیمر است که مقاومت خمشی بالایی نداشته . و صرفا برای ابعاد خیلی کوچک و همچنین اضلاع خم که امکان استفاده از گالوانیزه یکپارچه وجود ندارد موثر است . و قیمت پایینتری نسبت به گالوانیزه دارد.

قیمت پنجره دوجداره - گالوانیزه

تقویت کننده گالوانیزه مصرف بیشتر و همچنین تنوع بالاتری نسبت به CRP دارد ولی ۲ فاکتور مهم و تاثیرگذار در کیفیت و قیمت دارد. “ضخامت ورق” و “ابعاد استاندارد” مطابق محفظه اصلی قرارگیری گالوانیزه ، در پروفیل upvc می تواند روی مقاومت خمشی و لرزشی پنجره تاثیرگذار باشد. بعنوان مثال : گالوانیزه با ابعاد ۳۳×۲۵×۳۳ با ضخامت ۱/۵ میلیمتر کیفیت بسیار بالاتر و همچنین قیمت بالاتری نسبت به گالوانیزه با ابعاد ۲۵×۲۵×۲۵ با ضخامت ۱ میلیمتر دارد.

۳.لاستیک درزبندی :

لاستیک های درزبندی یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت پنجره میباشد .که مورد استفاده در پنجره های upvc تاثیر بسیار زیادی در آب بندی و هوابندی آن دارد. لاستیک هایی که در چارچوب و بازشوها قرار می گیرد بایستی خاصیت کشسانی و ارتجاعی بالایی داشته باشد .که بتواند در اثر فشارهایی که از ناحیه بازشو و شیشه به آن وارد می شود . مجددا به حالت اولیه خود برگشته و مانع از ورود هوا، آب، گرد و خاک و صدا شود. علاوه بر این لاستیک بایستی مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی، آلودگی های محیطی و همچنین نور خورشید داشته باشد.

این فاکتورها در لاستیک با جنس Epdm دیده می شود که جزو مقاومترین نوع لاستیک در دنیا می باشد . ولی متاسفانه بعلت پایین آوردن قیمت پنجره توسط برخی شرکت ها لاستیک های غیر Epdm که با جنس های مختلفی مثل TPE , TPV , PVC و…تولید می شوند . در پروفیل های upvc مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع لاستیک ها پس از مدتی خاصیت ارتجاعی خودشون رو از داده و شبیه پلاستیک می شوند . و بعضی از آنها شکننده شده و از بین می روند. یکی از راه های تشخیص لاستیک Epdm از غیر عدم جوش پذیری Epdm است.

قیمت پنجره دوجداره - لاستیک epdm

۴. یراق آلات بازشو :

هرکدام از بازشوها از قبیل دوحالته، تک حالته، در سوییچی و غیره از قطعات مختص خود تشکیل می شوند که برندهای مختلفی تقریبا با یک اصول اولیه استاندارد تولید و عرضه می کنند. بین برندهای آلمانی و ترک بعنوان پرمصرف ترین یراق آلات در و پنجره upvc در ایران تفاوت قیمت قابل توجهی وجود دارد.

از نکات مهم عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره و اختلاف قیمت بین ۲ شکل بازشوی یکسان در پیش فاکتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • عدم استفاده کامل و استاندارد یراق در بازشو مثل کوتاه بودن یراق یا حذف قسمتی از یراق که در نگاه اول و باز و بسته شدن توسط مشتری تفاوت مشخص نمی شود ،  ولی پس از مدتی تاثیر آن در هوابندی بازشو نمایان می شود.

قیمت پنجره دوجداره - یراق آلات

  • استفاده از قطعات غیر برند مصرفی که متاسفانه بعلت نداشتن نام یا نشانی بر روی آنها به اسم برند اعلامی به فروش می رسد . که ۹۰٪ آنها کیفیت بسیار پایینی دارند مثل لولاهای غیر تنظیمی یا کیپ های مقابل زبانه که امکان شکستگی و عدم کیپ شدن را دارند.

قیمت پنجره دوجداره - یراق آلات آواشید

  •  تفاوت بین برندهای مصرفی

نکته دیگر تفاوت در یراق آلات، جنس و آلیاژ مصرفی و آبکاری در ساخت آنها است . که تشخیص برای مشتری ممکن نیست و بایستی به ضمانت نامه و گواهینامه های معتبر بین المللی (مثل ift یا RAL ) و سابقه استفاده آنها در صنعت توجه کرد.

قیمت پنجره دوجداره - عوامل موثر بر آن

۵. شیشه

در بعضی پیش فاکتورها ممکن است شیشه با عنوان کلی دوجداره یا سه جداره نوشته شود . ولی فاکتورهای مهمی در کیفیت و قیمت آن تاثیرگذار است. با توجه به اینکه حدود ۸۰٪ سطح پنجره را شیشه دربر میگیرد پس در انتخاب آن بایستی حساسیت بالایی داشت. عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره و البته کیفیت شیشه تاثیرگذار است عبارتند از :

قیمت پنجره دوجداره - شیشه

  • درجه کیفی شیشه مصرفی که از نوع فلوت درجه A باشد یا با کیفیتی پایینتر
  • ضخامت لایه های شیشه که تفاوت قابل توجهی در قیمت شیشه ایجاد میکنند. مثلا شیشه دوجداره ۶ میل و۴ میل باتوجه به ایجاد کیفیت بالاتر قیمت بالاتری هم نسبت به شیشه دوجداره دولایه ۴ میل دارد.

نکته دیگر که از عوامل موثر در قیمت پنجره می باشد ، در اسپیسر بزرگتر شدن آن است که اصولا از سایز اسپیسر ۱۴ میلیمتر به بالا ایجاد میشود.

  • قطعه ای عموما آلومینیومی به نام اسپیسر که فاصله بین دو شیشه را ایجاد می کند. اسپیسر در دو نوع قابل خم ( Bendable ) و برش زده ( Cutting ) وجود دارد که نوع قابل خم ماشین آلات و اسپیسر مخصوصی می خواهد . که امکان کیفیت بالاتری هم در شیشه ایجاد می کند. ولی اسپیسر برش زده با یکسری اتصال در گوشه ها بهم وصل می شوند که نیازی به ماشین آلات نداشته و حتی می توان این نوع شیشه را بصورت دستی و غیر حرفه ای هم تولید کرد. از دیگر معایب این اسپیسر تزریق رطوبت گیر یا همان سیلیکاژل داخل حفره اسپیسر است که بصورت دستی انجام می شود! ایراد اصلی این روش اشباع شدن رطوبت گیر بعلت قرارگرفتن در معرض هوای محیطی است که عملا تاثیر رطوبت گیر را از بین می برد.
  • استفاده از چسب بوتیل گرم بین شیشه و اسپیسر که کیفیت بالاتری نسبت به اسپیسرهای بوتیل دار است که امکان نفوذ رطوبت و هوا به داخل شیشه وجود دارد.
  • نوع چسب ثانویه که اصولا از نوع پلی سولفاید است و البته بایستی عمقی بین ۵ تا ۸ میلیمتر در هر ضلع داشته باشد. البته که علاوه بر جنس که عمدتا پلی سولفاید استفاده شده و از موادی مثل سیلیکون استفاده نشود. کیفیت برند مصرفی هم مهم است که باعث نفوذ هوا و رطوبت به داخل شیشه نشود.
  • کیفیت ماشین آلات تولید شیشه دوجداره که از برش مناسب و دقیق گرفته تا دستگاه شستشوی شیشه و پرس مناسب و غیره که می تواند تولید استانداردی داشته باشد.
  • تزریق گاز آرگون که تاثیر اصلی آن را بدلیل خنثی بودن میتوان عدم واکنش رطوبت گیر با هوای داخل شیشه و حفظ اثربخشی آن اشاره کرد. البته گاز آرگون تاثیر حداقلی هم در عایق بندی حرارتی ایجاد می نماید.
  • از دیگر عوامل میتوان به رنگ لایه های شیشه، سکوریت یا لمینیت بودن آن اشاره کرد.

۶. طرح و نقشه پنجره ها :

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره که بین پیش فاکتورها تاثیرگذار است . تفاوت در نقشه پیشنهادی است که پیشنهاد می شود جهت دریافت استعلام قیمت و مقایسه، علاوه بر ذکر موارد قبلی مثل پروفیل، یراق، شیشه، لاستیک درزبندی و پروفیل تقویتی، نقشه یکسانی استفاده شود. مواردی که مخصوصا در پروژه های بزرگ امکان ایجاد تفاوت قیمت بالایی را بوجود میاورد . که چند مورد پرتکرار آن در پیش فاکتورها بطور مثال ذکر شده است:

قیمت پنجره دوجداره - طراحی  پنجره

  1. تفاوت در ارتفاع کتیبه ها
  2. استفاده از پروفیل بازشوی پنجره بجای بازشوی در و استفاده از یراق پنجره با دستگیره قفل دار . بجای یراق سوییچی در که اختلاف زیادی در هر آیتم ایجاد می کند.
  3. اجرای آیتم های خیلی بزرگ بصورت یک قاب یک تکه یا بصورت استفاده از کوپلینگ و قاب چند تکه

۷. نصب :

کیفیت و نوع موادی که در نصب پنجره ها استفاده می شود . می تواند باعث اختلاف قیمت پنجره دوجداره  و یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت پنجره در پیش فاکتور شود. مواردی از قبیل :

  1. تزریق فوم پلی اورتان جهت بالا بردن استحکام چارچوب و هوابندی اطراف آن
  2. استفاده از چسب سیلیکون و سیلیکون ماستیک بجای ماستیک جهت آب بندی اطراف قاب که مقاومت بالاتری نسبت به شرایط جوی مخصوصا نورخورشید را دارد.
  3. رعایت استاندارد فاصله بین پیچ های نصب
  4. استفاده از فیلر زیر شیشه استاندارد که باعث رگلاژ درست پنجره می شود.
  5. نصب پنجره روی آهن یا سنگ و سیمان که باعث می شود نوع پیچ و زمان نصب تغییر کند.

۸.خدمات پس از فروش :

یک عامل بسیار مهم در انتخاب یک شرکت تعهد و مسولیت پذیری آن شرکت است .چون همیشه این احتمال وجود دارد که عرضه کالا و خدمات نیاز به بازدید و رفع نقص احتمالی داشته باشد. پس وجود یک ضمانت برای مشتری و آسودگی خیال بابت محصول خریداری شده طی مرور زمان و در دسترس بودن خدمات شرکت از امتیازات یک خرید مطمئن می باشد که این تعهد با شرکت یا اشخاصی که به هرنحوی قرارداد بسته و پس از اتمام کار پاسخگوی مشتری نیستند تمایز ایجاد می نماید.

اینستاگرام ما را دنبال کنید.



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید